Književnost i kultura
606 prikaza

Ne čudi da su krov na Gavelli popravljali više od tri i pol godine

Marko Lukunić/PIXSELL
Teatar je prepušten rutini izvođenja predstava, zagarantiranoj socijalnoj zaštiti teatarskih zaposlenika i sindikalnim zagovaranjima...

Godine 1894., 22. svibnja, dvjestotinjak je radnika počelo gradnju zgrade Hrvatskog narodnoga kazališta u Zagrebu. Mnoge rasprave o idealnoj lokaciji za naše središnje nacionalno kazalište, koje su trajale mjesecima, konačno je prekinuo hrvatski ban Khuen-Héderváry odlukom da se buduće kazalište izgradi na mjestu gradskog sajmišta, tadašnjoj periferiji. U jesen 1893. popularna bečka arhitektonska tvrtka Helmer i Fellner, koja je slavu stekla mnogobrojnim kazališnim zgradama sagrađenim u monarhiji, poslala je projekt, a 5. siječnja 1894. potpisan je ugovor o gradnji nove kazališne zgrade. Četiri mjeseca nakon početka radova kazališna zgrada bila je pod krovom te su počeli unutarnji radovi. Gradnja je napredovala prema planu i nakon 16 mjeseci, 8. listopada 1895., izdana je uporabna dozvola. Novo je kazalište svečano otvoreno 14. listopada 1895., kad je u dva sata poslijepodne car Franjo Josip I. na stupiću balkona, a pred mnoštvom građana iz Zagreba i svih hrvatskih krajeva, simbolično izveo zadnji udarac srebrnim čekićem, što ga je za tu prigodu izradio kipar Robert Frangeš Mihanović.

Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude. Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima. S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima, ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.