Književnost i kultura
603 prikaza

Osječka kulturna scena treba prestati slaviti vlastite poraze

1/5
Kazalište Oberon
Možda smo prometno i internetski povezaniji, no kultura izvan Zagreba nikad nije bila izoliranija. Zato se otvaranje Kulturnog centra Osijek tijekom 2019. činilo kao nužan vjetar u leđa...

Proteklih sad već skoro i desetljeće Osijek je izgubio gotovo cijelu alternativnu scenu. Tome svjedoči i mrežna rasprava Akademije za umjetnost i kulturu, “KoronaOSKultura-2”, koja je krajem travnja pod kišobran nezavisne kulture stavila, primjerice, Miju Dimšić i dječji kreativni centar uz ostatke upornih boraca, umjetničku organizaciju Teatar to go i udrugu ReArt. Počeci Ljeta u Tvrđi (danas Osječkog ljeta kulture), prisutnost suvremenog plesa i performansa, izvedbe u Barutani i STUC-u danas su stvar prošlosti. Na tu smo se prošlost lijeni osvrtati, pogotovo kad u institucijama prevladaju uglavnom staromodni izričaji, a prostor za pobunu sve se više sužava. Možda smo prometno i internetski povezaniji, no kultura izvan Zagreba nikad nije bila izoliranija. Zbog toga se otvaranje Kulturnog centra Osijek tijekom 2019. činilo kao nužan vjetar u leđa ne samo dijelu nezavisne scene i studentima nego i programima kojima kronično nedostaje adekvatan prostor. Čak i u dugoj, mračnoj korona zimi Centar je producirao programe i postao jedna od vitalnijih ustanova u gradu. Doduše, bez jasne profilacije, ali s dobrodošlim entuzijazmom.

Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude. Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima. S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima, ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.