Književnost i kultura
312 prikaza

Parabola bez parabole ili meditacija o Pasoliniju

1/3
Ostavljeni smo s jednostavnom istinom. Svedeni smo na tijelo, ono je najbliže Bogu što imamo. Svako nasilje nad tijelom posljedica je grijeha, laži, perverznog potiskivanja (iz kojeg proizlazi i fašizam)

Priča započinje podacima i inim podacima, početnom pretpostavkom, hipotezom o jednoj obitelji. U filmu će ekspozicija obitelji biti prikazana u sepiji, pomalo arhaično. U romanu, svaki član obitelji dobiva stranicu do dvije teksta kratke analize lika, njegove biografije, nekoliko obilježja. Ta obitelj je opće mjesto u povijesti književnosti i filma. Lijepa buržujska obitelj u velikoj lijepoj kući koju vodi, pomalo neugledna, posluga. Uspješan naočit otac, prekrasna majka koja se pomalo dosađuje, nadaren i pametan sin, zanesena, zatvorena kći te sluškinja Emilija, šutljiva i pomalo tvrda žena seljačkog podrijetla (u filmu će je igrati legendarna Laura Betti). U njihove prazne, sepijom obojene živote nenadano dolazi gost o kojemu nećemo saznati ništa, osim dana dolaska i dana odlaska. To će pak najaviti preko Angelina, razigranog i nestašnog poštara, koji komunicira samo s Emilijom, gotovo očajnički je pokušavajući nasmijati.

Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude. Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima. S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima, ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.