Kultura
221 prikaza

Plakat je osmišljen da probudi strasti, željeli smo prodrmati publiku

Zvonimir Barisin/PIXSELL
Jezik je početak, baza, kreator civilizacije. Tako su Karlo Kazinoti i Mišo Komenda, splitski dizajnerski dvojac, opisali plakat za ljetni program HNK Split, plakat koji je izazvao i oduševljenje i negodovanje

Kazališna umjetnost, ako je kvalitetna, jest strast prenesena na scenu. Nerijetko je sirova i na momente nije ugodna za gledanje. Provocira reakciju i zadržava pažnju, postavlja pitanja. Naš vizual za 69. Splitsko ljeto je sirov i slojevit. Rekonstruirani poljubac, koji je kompozicijski metafora plesa, vala, seksa. Jezik je glavni alat glumca i pjevača. Jezik je početak, baza, kreator civilizacije. Tako su Karlo Kazinoti i Mišo Komenda, splitski dizajnerski dvojac, opisali plakat za ljetni program HNK Split, plakat koji je izazvao i oduševljenje i negodovanje.

Suradnja s kazalištem?

Kazinoti: Plakat je osmišljen da probudi strasti, željeli smo prodrmati potencijalnu publiku. Bilo nam je važno da promjena koju donosimo bude vidljiva. Ovo nam je prva suradnja na vizualu za Splitsko ljeto i nama kao dizajnerima to je čast.

Komenda: Ponudili smo im tri rješenja, a iz kazališta su izabrali ono koje je i nama bilo najdraže jer je najsmjelije. Prvo su reagirali s čuđenjem, ali su shvatili da je to najbolji put za privlačenje nove publike.

 | Author: Ivo Čagalj/PIXSELL Ivo Čagalj/PIXSELL

Vaš najprovokativniji rad do sada?

Komenda: Da, ovo je nešto što je do sada izazvalo najburnije reakcije jer je ipak riječ o nacionalnom kazalištu, pa je vjerojatno to i uzrok. Ali naposljetku, sve ovisi o tome tko gleda i kako gleda.

Kazinoti: Jedna simpatična gospođa rekla je kako slabije vidi i ima drukčije prioritete, pa je mislila da su na plakatu dvije paprike. Željeli smo postići da se vizual može gledati na različite načine, ali nismo išli s tim da mora biti skandalozno.

Jeste li postigli cilj kod publike?

Kazinoti: Neki su nam rekli kako smo to napravili samo da iziritiramo ljude. Ali kad bismo ih pitali sjećaju li se lanjskog vizuala Splitskog ljeta, nitko nije znao. Tako da smo postigli cilj, a cilj je bila vidljivost te da se pobudi interes gledatelja. Ovaj se plakat itekako spominje u javnom diskursu.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.