‘Ja sam’ je kombinacija autobiografske fikcije i svojevrsne literarne posvete ocu i majci, ali i rodnom Sarajevu. U romanima koje smještamo u žanr Bildungsromana, kakvim nam se i ovaj čini, podrazumijeva se nekoliko stvari – da pripovjedač uspije artikulirati odgovarajući glas kojim se ostvaruje uvjerljivost te da je u romanu primjetan pripovjedačev razvoj. ‘Ja sam’ je u tome smislu šampion Kritika proznog uma Damira Uzunovića, bosanskohercegovačkog pjesnika i prozaika, upoznala sam negdje pred kraj devedesetih nakon što je s kolegom Goranom Samardžićem otvorio kultnu sarajevsku knjižaru Buybook, koja će potom prerasti i u jednu od agilnijih regionalnih nakladničkih kuća, koja već nekoliko godina organizira i Internacionalni književni festival Bookstan. Tako aktivan život književnoga “kulturtregera” vjerojatno je i uzrokom svojevrsne spisateljske apstinencije, pa je Uzunović zadnju knjigu, zbirku pjesama “Ljudi i ptice”, objavio 2005. godine, dok se prozom nije oglašavao od zbirke “Kesten”, objavljene iste godine kad je i osnovan Buybook. No opsežan roman “Ja sam”, kombinacija autobiografske fikcije i svojevrsne literarne posvete ocu i majci, ali i rodnom Sarajevu, posve bi sigurno mogao baš u svim smislovima nadoknaditi tu stvaralačku pauzu. Priča o sebi kao odgovor na pitanje o smislu života, tako ćemo tragom uvodnog citata Györgya Konráda, usmjeriti početak čitanja romana.
1008
prikaza
Rasplesan, veličanstven i dirljiv roman emotivno ubija čitatelja
1/2
‘Ja sam’ je kombinacija autobiografske fikcije i svojevrsne literarne posvete ocu i majci, ali i rodnom Sarajevu
Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude.
Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima.
S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima,
ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Prijavi se
Prijavi se putem Facebooka