Ako uopće postoji kazališni redatelj koji se u zemljama regije može smatrati zvijezdom, onda bi to možda mogao biti Andras Urban. Taj pripadnik mađarske manjine iz Vojvodine - rođen je 1970. u Senti nedaleko od Subotice - još je kao tinejdžer pokrenuo vlastitu kazališnu trupu AIOVA, čije je politički subverzivno djelovanje nagovijestilo njegovu kasniju karijeru. Redateljski je debitirao početkom devedesetih kod Ljubiše Ristića u tad glasovitom Subotičkom teatru, a dvijetisućitih se brojnim uspješnim režijama etablirao kao jedan od najvažnijih kazališnih redatelja u Srbiji. Urban se u svojim predstavama uglavnom bavi dijagnosticiranjem društvenih, nacionalnih i moralnih anomalija, koristeći se svim zamislivim postmodernističkim teatarskim postupcima i ne sustežući se od političkih provokacija. Od 2006. godine vodio je mađarski teatar Kosztolanyi Dezso u Subotici, da bi u travnju ove godine bio imenovan za ravnatelja Novosadskog pozorišta - Ujvideki szinhaz, koje djeluje na mađarskom. Tijekom karijere režirao je u brojnim uglednim kazalištima regije, a dosta je radio i u Hrvatskoj: u zagrebačkom Kerempuhu postavio je 2017. autorski projekt "Audiciju", u ZKM-u je 2015. režirao "Drakulu", a u riječkom HNK-u Zajc iste godine Orwellovu "Životinjsku farmu". Njegova autorska predstava "Ibi The Great" uskoro gostuje na Danima satire u Zagrebu, a tim je povodom Urban ljubazno pristao na razgovor za Express.
880
prikaza
Redatelj Andras Urban: Život u miru je laž
1/4
Ne podnosim jugonostalgiju. Gadi mi se ta laž svih onih koji su se u stvari vrlo dobro snašli u svojim nacionalnim, čak i nacionalističkim okruženjima
Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude.
Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima.
S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima,
ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Prijavi se
Prijavi se putem Facebooka