Ferdinand von Schirach je pisac hladnog, preciznog stila. Poznatiji je po prevedenim bestselerima, zbirkama kratkih priča iz sudske prakse, ‘’Krivnja’’(AGM, 2015.) i ‘’Zlodjelo’’ (AGM, 2015.), te romanu ‘’Slučaj Collini’’ (Petrine knjige, 2022.). Tematski je zaokupljen profesijom branitelja u kaznenim postupcima, ali i osobnim demonima prošlosti. Suočavanje s nacizmom unutar obitelji razrješuje u svojevrsnoj moralnoj lekciji ‘’Slučaj Collini’’ uporno propitujući njemačko zakonodavstvo, ali i provocirajući njegovu reakciju koja se 2012. zbilja i dogodila. Tadašnja ministrica pravosuđa otvorila je pitanje zastare. Nelagoda zbog vlastite pozicije unutar sustava stvara opipljive tenzije u književnom stvaranju kad je posve jasan nesklad između etičkih i moralnih načela, Ustava i pojedinačnog djelovanja. Njegov dramski prvijenac ‘’Teror’’ nakon berlinske praizvedbe 2015. postao je svjetski fenomen, formulaičan i prijemčiv za različite jezike i sustave, s dovoljno poznate argumentacije te lažnog osjećaja sudjelovanja pokušava gledatelja uvući u složen etički problem tramvaja. Vrijedi li svaki život jednako te je li se opravdano oglušiti na zapovijed ako je posrijedi činjenje manjeg zla? Von Schirach razlaže problem bez previše razmišljanja o kazalištu, shvaćajući ga odviše naivno kao siguran, dirigiran proces.
261
prikaza
'Teror': Dugačko i iscrpljujuće mahanje optužnicama
1/10
U središtu predstave nastale u suradnji Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku i Hrvatskog kazališta Pečuh je sudbina vojnog pilota koji je oborio Lufthansin zrakoplov posljedično spasivši 70.000 života, umjesto njih 164
Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude.
Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima.
S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima,
ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Prijavi se
Prijavi se putem Facebooka