Life
3237 prikaza

20 stvari koje vam posada aviona neće priznati

Avion
Kuster & Wildhaber Photography
Ove podatke na društvenim su mrežama otkrili sami piloti. Neke od njih, iako vrlo neugodne, nisu i opasne. Druge pak...

* Maske s kisikom putnicima mogu osigurati disanje samo 15 minuta. Mada, i to je dovoljno vremena da pilot smanji visinu aviona. Na velikim visinama imate samo 15 do 20 sekundi prije nego što padnete u nesvijest.

* Pri slijetanju svjetla se u avionu prigušuju zato da bi se oči putnika privikle na vanjski mrak ukoliko bi se pri slijetanju nešto dogodilo i ako bi putnici brzo morali bježati vani.

* Tvrdo slijetanje u pravilu je namjerno. Piloti tome pribjegavaju za kišnog vremena kako bi raspršili vodu na pisti i izbjegli klizanje kotača po vodi.

* Na vratima zahoda skriven je mehanizam za otključavanje kabine izvana.

* Ako vjerodostojna dojava o bombi u avionu stigne u blizini kakvog aerodroma, procedura je jasna. Brzo se slijeće. Ali, ako se to dogodi primjerice iznad oceana, ništa se ne može učiniti. Jedan pilot kojem se to dogodilo, rekao je da je tijekom cijelog leta iznad Pacifika imao provale adrenalina svaki put kad bi osjetio turbulenciju.

* Ako putujete s instrumentom, apsolutno ga nikad ne upućujte u prostor za prtljagu s koferima. Jer vam je stalo da ostanu cijeli. Ponesite ih sa sobom do ulaza u avion i predajte osoblju koji će ih čuvati do kraja leta.

Zrakoplov | Author: Thinkstock Thinkstock

* Pilotima je apsolutno zabranjeno dijeliti hranu s drugima, pa i s drugim pilotom, zbog straha od trovanja. Čak i ako je riječ o hrani koju netko želi baciti, za to se može dobiti otkaz.

* Jeste li znali da skoro nitko ne daje napojnice stjuardesama? Rijetki koji su to učinili, dali manju papirnatu novčanicu ili vrećicu čokoladnih bombona, vrlo su često besplatno pili do kraja leta ili bili tretirani kao kraljevi do kraja leta.

* Dobro razmislite prije nego što kućnog ljubimca strpate u avion. Njihov je zvuk puno osjetljiviji od našeg i let im je užasan. Psi se navodno aviona plaše još i puno prije nego što ih ukrcaju.

* Upaljeni elektronički uređaji u avionu ne mogu mu baš nikako štetiti. Zapovijed da se ugase isključivo je zato što pilote nerviraju elektronički šumovi u slušalicama.

* Putničkim avionima je, zapravo, sasvim dostatan i samo jedan motor za sigurno slijetanje.

* Svaki drugi pilot tijekom leta spava i trećinu vremena koliko je budan vidi svog kolegu da spava i on. Avion leti na autopilotu.

* Sve što se kupuje tijekom, prije i poslije leta, puno je skuplje nego inače. Ali to ste vjerojatno već i sami znali.

Zrakoplov | Author: Ivo Cagalj (PIXSELL) Ivo Cagalj (PIXSELL)

* Kako se rukuje vašom prtljagom? Ako stoji oznaka "lomljivo", bacit će je još jače. Ako stoji oznaka "gore", okrenut će je prema dolje.

* Nemojte piti čaj ili kavu s vodom iz aviona, jer rezervoare je neopisivo komplicirano adekvatno očistiti. Pitanje je i kako često peru aparate. U nekim aviokompanijama pronalazili su nakon 60 godina leta aviona centimetrima debele naslage zelenog u rezervoarima za vodu. Također, ne oslanjajte hranu na stoliće.

* Sigurnosne rupe postoje. To je neizbježno. A poznaju ih oni koji poznaju kako sustav funkcionira. Srećom pa su takvi ekstremno rijetki.

* Avioni su krajnje složeni strojevi i u njima je određeni broj stvari uvijek, ali baš uvijek, pokvaren. Srećom, pa svaka stavka ima dvije, češće i tri zamjenske opcije, tako da avion može sigurno letjeti i kad se čini da je u raspadu.

* Avion može jedriti i kad su mu otkazali svi motori. Pritom na svaki izgubljeni kilometar visine prijeđe udaljenost od oko sedam kilometara. Tako da lagano se spuštajući s visine od 10.000 metara, može preletjeti čak 68 kilometara. Često dovoljno za pronaći rješenje.

* Otmičari u pravilu nemaju pojma da pilot u slučaju otmice spušta krilca tako da avion usporava i lagano ponire kako bi kontrola leta shvatila da se nešto događa.

* Pušenje u avionu je zabranjeno. Ako netko zapali, riskira jezive kazne i jako neugodan dan. Možda i dulje. Pepeljare, međutim, i dalje postoje kako bi, čak i tako suicidalan pušač, imao gdje izgasiti cigaretu, a ne da je mora bacati u koš i riskirati požar.   

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.