Life
4333 prikaza

Bizarni kolodvor s kojeg su autobusi išli za Černobil

Kijevski autobusni kolodvor broj sedam
1/7
Screenshot/Youtube
Sedamdest autobusa krenulo je u masovnu evakuaciju stanovnika Pripjata, a samo su se neki od njih i vratili

U istočnom rubnom dijelu Kijeva, nalazi se skriveni djelić povijesti. Ako bi ovu zgradu gledali iz zraka izgledat će vam poput nekog NLO objekta, letećeg tanjura, no zapravo je riječ o autobusnoj garaži, poznatoj autobusnoj garaži broj sedam.

U vrijeme Sovjetskog saveza ovakve impresivne strukture krasile su nama danas sasvim uobičajene dijelove grada. 

Ova je stanica otvorena 1973. godine i bila je važan dio kijevskog života. Na njoj je radilo više od 1400 zaposlenika a kroz ovu stanicu prolazilo oko 400 autobusa dnevno. Za ovaj neobičan fantastičan dizajn zaslužan je moskovski arhitekt V. Zinkevic.

Radar Duga Nukelarna katastrofa Life Sablasni radar usred Černobila o kojem se ništa ne zna

Ova struktura u obliku diska, koja je bila poznata kao "cirkus" jedina je takva u Sovjetskom savezu, piše CNN.  

"Gradnja je trajala osam godina. A u to vrijeme bio je to najljepša autobusna stanica u Ukrajini i Europi. Tu su prolazile i međunarodne rute za Čehoslovačku, Moldovu, Njemačku i Poljsku", rekao je jedan bivši zaposlenik. 

Struktura je impresionirala i Olega Totskiyja koji je rekao kako je autobusno stajalište broj sedam bilo jedinstveno i u inženjerskom smislu zahvaljujući upotrebi visećih struktura. Više od 180 čeličnih kabela pričvršćuje krov u čijoj sredini se nalazi potporni stup u obliku gljive.

Veliku ulogu ova je stanica odigrala i u nuklearnoj katastrofi Černobila, iz travnja 1986. godine. S te lokacije 70 autobusa krenulo je u masovnu evakuaciju stanovnika Pripjata. Po priči jednog bivšeg radnika, neki se autobusi nikada nisu vratili nakon što su bili u černobilskoj zoni isključenja jer su apsorbirali previše radijacije. Ostali su se vratili nakon dekontaminacije. 

S padom Sovjetskog saveza 1991. godine započela je i propast ove stanice. Odmah su ukinute sve međunarodne rute, zatim je uslijedila ekonomska kriza koja je vladala Ukrajinom veći dio 90-ih, pa se tako i ništa nije radili, a ni ulagalo u stanicu. 

Domaće rute smanjene su 2005. godine, pa je tako i opao promet u samoj zgradi, a stanica se u potpunosti zatvorila 2015. godine

Danas je to stara, ruševna i zapuštena zgrada u kojoj posvuda raste drveće i korov. 

U trenutku kada se otvorila sovjetsko društvo bilo je na vrhuncu svoje opsesije svemirom, zahvaljujući Juriju Gagarinu koji je bio prvi čovjek u svemiru 1961. godine.

Radioaktivni oblak iznad Europe iz Rusije, rujan 2017. Razotkrili Putina Znanost Rusi su lagali: Njihov je otrovni oblak ipak bio iznad nas 2017.

Tih je godina u Sovjetskom savezu izgrađeno niz građevina inspiriranih svemirskim prostranstvima, ali i SF filmom Solaris. Bio je to pravi prikaz ukrajinskih arhitektonskih eksperimenata iz ere kozmonauta.

Ova je stanica jedna u nizu takvih eksperimenata među kojma su i 'leteći tanjur' na krovu bivšeg znanstvenog i tehničkog instituta, a tu je i neobični hotel Salute u obliku "granate". 

No ova stanica nema svijetlu budućnost, ako je suditi po njezinoj sadašnjosti. Sada je groblje napuštenih i uništenih autobusa, raznih drugih vozila. Prošle godine pokrenuta je peticija koja je od gradskog vijeća tražila da se taj dio pretvori u muzej javnog prijevoza. 

Unatoč tome što su prikupili 10.000 potpisa, od gradske uprave nije bilo odgovora. 

Kijevski autobusni kolodvor broj sedam | Author: Screenshot/Youtube Screenshot/Youtube
"Muzej je odlična ideja za ovu zgradu. No struktura je u jako lošem stanju, stanju kojeg je potrebno hitno pregledati, a bez toga teško je reći možemo li je spasiti", kaže Totskiy. 

Svoju slavu doživio je i za vrijeme snimanja spota južnokorejskog benda NCT-a kojeg je pogledalo više od 80 milijuna ljudi.

No spot nije privukao pažnju na stanje te ruševine, koja izgleda kao da bi se mogla srušiti svakog trena. Kao i u većini drugih post komunističkih država pitanje, točnije problematika očuvanja arhitektonskog naslijeđa nekada slavnog režima, i dalje je bolna točka.

Biljni i životinjski svijet u Černobilu Moć prirode Znanost Preživjeli su Černobil, ima ih više nego ikad prije

Poput i mnogih drugih, a možemo zaključiti i po primjeru naših takvih građevina koje oduševljavaju svojom arhitekturom i dizajnom, sudbina ovog "letećeg tanjura" već je zapečaćena - ostavljeno da propada.

Da bi se jednom nekad moglo reći, kako smo u tim 70-im imali zanimljive građevine koje nam danas više ne trebaju, kao ni režim kojeg su predstavljali. 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.