Nakon perioda od osam godina, poznati kanadski redatelj David Cronenberg pojavio se s novim naslovom, igranim filmom “Zločini budućnosti” (“Crimes of the Future”). Cronenbergova karijera išla je poprilično krivudavo. U povijesti filmske umjetnosti ovaj će redatelj ostati upamćen kao najznačajniji predstavnik takozvanog “body horora”, što je i obilježilo njegovu karijeru, pogotovo zbog toga što je Cronenberg ovaj žanr izdignuo na umjetnički pijedestal, što je možda svojevrsni presedan kad je riječ o ovoj vrsti filmova. Radi se o specifičnom podžanru filmova strave i užasa koji se bazira na scenama grotesknih metamorfoza ljudskoga tijela, bilo da se radi o mutacijama, znanstvenim eksperimentima ili sakaćenjima, koje kod gledatelja pobuđuju osjećaj mučnine. Svaki prosječan filmofil vjerojatno je čuo za dva filma kojima se ovaj redatelj proslavio: “Muha” (1986.) i “Sudar” (1996.). Nakon 2000-ih Cronenberg se odmiče od žanra “body horora”, baveći se psihološkim temama, međutim i u tim filmovima često varira i neke horor motive kakvi su obilježili njegove prve filmove. Tako njegov film “Ruska obećanja” (“Eastern Promises”) iz 2007. godine, na primjer, koji govori o ruskoj mafiji, započinje mučnom horor scenom u brijačnici. S filmom “Zločini budućnosti” Cronenberg kao da je zatvorio krug, vrativši se na svoje redateljske početke.
561
prikaza
Ggroteskne i zastrašujuće metamorfoze ljudskih tijela na pladnju Davida Cronenberga
1/3
Svi oni koji vole Cronenberga iz njegove rane faze vjerojatno će biti zadovoljni zbog toga što se vratio svojim počecima u filmu ‘Zločini budućnosti’
Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude.
Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima.
S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima,
ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Prijavi se
Prijavi se putem Facebooka