Kako je nešto što je trebalo biti samo malo jača gripa uspjelo ovako paralizirati svijet, pita se u završnom dijelu dokumentarnog mini serijala “Vitals: True Human Stories” konzilij sastavljen od, očito, članova bolničke uprave. Ta doista, od samog su početka, barem tako tvrde, bili svjesni opasnosti, ali praćenju razvoja situacije u Kini usprkos nisu se uspjeli pripremiti. Stotine su ljudi umrle u španjolskoj bolnici Parc Tauli u gradu Sabadellu, iza čijih je vrata dopušten pristup kamerama HBO Europe, što ju je, naravno, učinilo lokacijom ovog možda poučnog, pomalo srcedrapajućeg, a svakako zakašnjelog serijaliziranog dokumentarca. Zakasnio je koliko i reakcija bolničkog čelnika koji s naknadnom pameću, a kako bi se opravdao u svojim ili očima kolega, govori kako su “gledajući Kinu mislili da se ondje loše nose s novonastalom situacijom. Isto je, kad se virus proširio Italijom, ostatak Europe mislio o njihovu zdravstvenu sustavu, a nakon što je pokorio Stari kontinent, o nesposobnjakovićima su s podsmijehom pričali Amerikanci”.
Pa, sad više nikome nije smiješno, rekao bi Arthur Fleck Todda Phillipsa. Nekoliko milijuna izgubljenih života i mjeseci utrošeni u bespoštednu borbu više nikome nisu smiješni. Na veliku žalost producenata u pozadini ovoga projekta, niti novo.
Ako je vjerovati uvodnim kadrovima ove trodijelne, “istinski ljudske priče”, u bolnici Tauli snimljeni kadrovi pandemiju prate od njezina rasplamsavanja u ožujku pa do prvog, prividnog smirivanja u lipnju. Moguće, iako je odluka streaming giganta da s prikazivanjem više od pola godine ranije snimljenog materijala započne jedva mjesec dana nakon što je stripovski gigant Marvel, u suradnji s vrlo angažiranim Allegheny Health Networkom, izradio i objavio stripovski triptih “Vitals: True Nurse Stories”, čiji superjunaci ne mogu na jednom dlanu ponijeti težinu armiranog nebodera, a maske koje nose nisu jeftini kostimi ili manifestacija djetinje opsesije prerušavanjem, nego posljednje prepreke postavljene u borbi za goli život.
355
prikaza
HBO-ov Vitals je patetična eksploatacija tragedije
1/3
Kadrovi ‘Vitalsa’ zaglavljeni u vremenu prikazuju razdraganu čeljad: staru, mladu i srednje dobi kako sa svojih balkona plješće u čast svojih spasitelja, zdravstvenih radnika. I ostaje doma...
Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude.
Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima.
S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima,
ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Prijavi se
Prijavi se putem Facebooka