Life
991 prikaza

Hrvatske milenijalke: Ne piju, ne puše i žive zdravo

U Laubi predstavljen Leksikon milenijalki by Miss7
1/25
Davor Puklavec (PIXSELL)
Vodeći medijski brend za žene, Miss7, provela je istraživanje o hrvatskog milenijalki

Iako možda mislimo da poznajemo hrvatske mlade cure, njihove trendove, navike i životni stil, možda bi ipak trebali razmisliti još jednom. Naime, iako hrvatski milenijalke žive u digitalnom dobu, savršeno se služeći modernom tehnologijom i resursima, one su ujedno i tradicionalne i u nekim pogledima prilično konzervativne. Otkud nam sad to? Agencija Ipsos u suradnji s najvažnijim hrvatskim medijskim brendom za žene - Miss7 - provela je prvo sveobuhvatno istraživanje o hrvatskoj milenijalki. 

Istraživanje su u srijedu predstavili u prepunom zagrebačkom muzeju Lauba.

Kad bi morali sažeti rezultate u nekoliko rečenica profil hrvatske milenijalke ispao bi ovakav: Ona živi na internetu s mobitelom u ruci, ovisna je o Facebooku, pazi na cijene kad kupuje, čita o receptima i putovanjima, nema omiljenu zvijezdu ili influencera, a u životnim stavovima je prilično tradicionalna, želi stabilnost i sigurnost i važan joj je work-life balans.

1/9

Tko su zapravo te mlade hrvatske djevojke? One imaju od 20 do 37 godina, dvije od tri su završile višu školu ili fakultet, dvije od tri su zaposlene, a trećina ih zarađuje između 8 i 12 tisuća kuna. 

Njima je moderna tehnologija na prvom mjestu i pravi su stručnjaci kad je riječ o tehno-trendovima. 

Prema istraživanju Ipsosa, a uz podršku Miss7 brenda, čak 100 posto milenijalki je na internetu, a najveći broj ih tamo provodi više od tri sata dnevno. Veliki je to udarac za televiziju, koja za milenijalke nema neku značajniju ulogu jer ih 69% TV konzumira manje od dva sata dnevno ili ga ne konzumira uopće. 

Na internetu ih najviše zanimaju kulinarski recepti, odmori i putovanja, ali i savjeti i zdravlje. Na lifestyle portalima poput Miss7.hr traže članke koji ih zabavljaju i nasmijavaju. One su zapravo i ovisnice o mobitelu jer ih čak 71 posto koristi mobitele za surfanje umjesto desktop računala, a njih više od 90 posto je na Facebooku i YouTubeu. 

U Laubi predstavljen Leksikon milenijalki by Miss7 | Author: Davor Puklavec (PIXSELL) Davor Puklavec (PIXSELL)
"Internet je doslovno preuzeo medijsko tržište i postao glavni kanal informiranja. Internet im je postao najvjerodostojniji medij jer ga nije moguće cenzurirati", kaže  Ante Šalinović, direktor Ispos Pulsa.

Hrvatske milenijalke na fejsu provode slobodno vrijeme, njih 58 posto je tamo do dva sata na dan, a njih 19 posto čak više od tri sata dnevno. To vrijeme koriste za komunikaciju s prijateljima, za praćenje medijskog sadržaja i recenzija proizvoda. 

"Iako često gledam recepte, zapravo jako rijetko kuham. Kad gledaš ljude kako treniraju, imaš osjećaj da si ti vježbao. Tako je i s kuhanjem", poručila je novinarka portala Miss7 i influencerica Anamaria Butković.

Čak 85 posto milenijalki priznalo je da mediji utječu na njihov odabir proizvoda i usluga, ali većini smetaju oglasi na koje nailaze. Njih 80 posto tvrdi da im smetaju oglasi unutar videa, dvije od tri milenijalke ne voli vidjeti internet bannere, baš kao i reklame na televiziji. 

"Žene same uspjele su pridonijeti da ih mediji percipiraju na određene načine", objašnjava profesorica Branka Galić, osnivačica Katedre za sociologiju roda na zagrebačkom Filozofskom fakultetu.

U Laubi predstavljen Leksikon milenijalki by Miss7 | Author: Davor Puklavec (PIXSELL) Davor Puklavec (PIXSELL)
Što se tiče njihovih preferencija u tehnologiji, Samsung uvjerljivo dominira kad mlade Hrvatice biraju mobilni uređaj. Čak polovica ispitanih milenijalki koristi Samsung, a po 14 posto iPhone i Huawei. I kod odabira mobitela važna im je najprije cijena, potom marka, a iza toga i da lijepo izgleda. Njih 62 posto će također uzeti u obzir komentare i ocjene proizvoda na društvenim mrežama. 

"Native je njima jedan od najutjecajnijih kanala komunikacije jer svi žele iskusiti proizvod", objasnio je Šalinović.

Top 5 aktivnosti koje rade na mobitelu su: Messenger, snimanje fotografija, surfanje internetom, e-mail i društvene mreže. Hrvatske milenijalke su također pokazale da Twitteru nikako ne ide kod nas, tu društvenu mrežu koristi njih samo osam posto. Snapchat konzumira njih devet posto. 

I u njihovim modernim tehnološkim trendovima, životu na mobitelu i na društvenim mrežama, otvorenosti i tolerantnosti, hrvatske milenijalke su po nekim pitanjima prilično tradicionalne. Prema istraživanju većina misli da se treba vjenčati i dobiti prvo dijete prije tridesete godine, dok bi ih 64 posto s viškom novca kupilo nekretninu. 

U Laubi predstavljen Leksikon milenijalki by Miss7 | Author: Jurica Galoic (PIXSELL) Jurica Galoic (PIXSELL)
"Životni prioriteti zasigurno se mijenjaju kada dobijemo djecu. Ljudi bez djece razmišljaju na komotniji način", objasnila je Galić te naglasila kako, u trenutku kada dobiju djecu, žene gube poziciju pred muškim kolegama.

U životnom stilu stavljaju odnose na prvo mjesto i najbitniji su im kvalitetni prijateljski i partnerski odnosi. 

"Vijesti iz svijeta su im na zadnjem mjestu. Bave se kvalitetom svog života što je iz marketinške perspektive vrlo korisna stvar", poručila je Marcela Rukavina, voditeljica prodaje i zamjenica direktorice prodaje medijskih rješenja 24sata.

One su prilično dobre djevojke, obzirom da ih 64 posto ne puši, ne konzumira alkohol i spava dovoljno.  

"Radi se o trendu iz inozemstva koji se prelio kod nas. Iz godine u godinu sve je manji broj onih koji puše. Međutim, samo 30% mladih prakticira redovitu tjelovježbu. Pasivno žive zdrav život i ne brinu se aktivno o svome zdravlju", objasnio je direktor Ipsos Pulsa taj, pomalo začuđujući, podatak.

Tek 35 posto ih smatra da je seks za jednu noć prihvatljiv.

"Radi se o prihvatljivosti, a ne konzumaciji", zaključio je Šalinović.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.