Life
512 prikaza

Slavni dizajner oduševljen: "Mate Rimac je poput Nikole Tesle"

Mate Rimac i Domagoj Đukec
Autostart
Ima još Hrvata koji mogu napraviti to što je napravio Mate Rimac, ali oni novac troše na nekretnine i jahte. Rimac ima san i viziju

U novom broju magazina Autostart koji na kioske stiže u petak, 4. rujna donosimo kolumnu Domagoja Đukeca, poznatog dizajnera eksterijera u BMW-u, koji je posjetio Matu Rimca.

Lijepo je vidjeti primjere pozitivne atmosfere i uspješne Hrvate. Posjetio sam tvrtku Rimac Automobili i upoznao Matu Rimca. Pratim njegov rad još od svjetske premijere Concept_Onea u Frankfurtu. 

Kada sam ondje vidio Rimčev štand bio sam oduševljen što je to napravio netko iz Hrvatske. Uvijek vidiš neke nove aute iz Švicarske ili Nizozemske, ali nikada iz Hrvatske. A kada sam saznao da iza toga stoji tako mlad i naš čovjek, priča mi je zvučala još bolje. 

Automobil je bio dobro dizajniran, no nisam očekivao da će se ta priča razvijati. Mislio sam - to je netko napravio unikat, malo se igrao i gotovo, ali Rimac se nastavio pojavljivati u medijima. Svako malo nailazio sam na neki članak o njemu, pa se čovjek zapita koliko je to sve ozbiljno. Zato sam želio posjetiti njegovu tvrtku. 

Često idem kod raznih dobavljača. Bertone, Pininfarina… to su sve tvrtke negdje na selu, uređene, s pločom i zastavama. Sve je veliko, oko zgrada su auti, ljudi rade… Isti je prvi dojam i kod Rimca. Mate je jednostavan i ambiciozan mladić zaljubljen u posao. 

"Prvi put vidio sam Concept_One na sajmu u Frankfurtu 2013., stalno sam čitao o Rimcu i zapitao se koliko je to sve ozbiljno, je li riječ tek o jednokratnoj pojavi, ili projekt ima smisla. Moram priznati da me zadivio"

Bez ikakvih formalnosti odmah s entuzijazmom počinje pričati o projektima na kojima radi. Ta energija i strast oduševljavaju. To je jako teško sresti u Hrvatskoj. Ima još Hrvata koji mogu napraviti to što je napravio Mate Rimac, ali oni novac troše na nekretnine i jahte. 

Rimac ima san, viziju koju želi ostvariti i to mi se silno sviđa. Jako je važno da netko tko još živi u Hrvatskoj tu i zapošljava ljude. Ja radim vani, puno Hrvata je odselilo i uspješno si osiguralo život u inozemstvu, a u Hrvatskoj je to puno teže. 

Njemačka nudi sigurnost, imaš plaću i sve, dok na žalost Hrvatskoj moraš raditi ili više poslova ili sam nešto stvoriti. Rimac je u Hrvatskoj stvorio posao za puno ljudi, zaposlio je naše ljude i to je fantastično. Oni stvaraju, nemam pojma kako, ali rade. 

Imaju vrhunske strojeve, to sve stoji mnogo novca i ozbiljna je priča. S vremenom uče na pogreškama, neke stvari će mijenjati, na početku puno rade i puno investiraju za visoku kvalitetu kako bi zadovoljili svoja očekivanja. To je neiskustvo, ali lijepo je vidjeti kada netko trči u budućnost širom raširenih ruku. 

Svaki dan čuje se od mnogih, ne samo u Hrvatskoj nego i vani: “Ne, to se ne može”, “Ne, toga već ima”, “Ne, to nema smisla”. Ljudi to govore jer je naporno nešto pokušati. Volim pozitivan karakter, na Rimcu se vidi kako je oduševljen, pozitivan, misli da je sve moguće. 

A to su ljudi koji nešto pokreću, stvaraju nove stvari. Nikola Tesla bio je isti takav. Pokrenuo je neke stvari  i imao je karizmu. Bio je ekstrovertiran, ljudi u New Yorku su ga zato voljeli. 

Mislim da je to nešto tipično hrvatsko. Na prvu bi se moglo zaključiti kako netko posvećen jednome cilju puno sjedi doma i radi te nema volje izlaziti, da je geek. Ali nije. Tesla se volio lijepo obući i zabaviti se. 

I to je nešto tipično hravtsko. Mate nije zatrovan, nije iskvaren, nije opterećen problemima koji lako uguše čovjeka. Kada bi Rimac radio samo auto, to bi bilo naivno, jer nemoguće je uspjeti na taj način. 

Njegova je snaga u tome što se nije sljepo i djetinjasto ograničio na ono što želi raditi. Otvoren je za nove mogućnosti. Kada se nešto otvori, bilo prestižno ili ne, on to radi. Fokusiran je na proizvodnju, na koncept stvaranja novoga. To je rijetka kvaliteta. 

"Sada bi Rimac sa svojim suradnikom, dizajnerom Adrianom Mudrim, mogao ubaciti u drugu brzinu i stvoriti nešto ekspresivno, poput Miure ili Espade, poput auta koji su bili pomalo čudni"

Poslovni je čovjek i poduzetnik ne samo onaj tko ima san napraviti auto. S jedne strane radi za druge, s druge za sebe, na svom autu, utrkama, Pikes Peaku.

Concept_One je zanimljiv auto. Vidi se kako ga je dizajnirao netko iz struke. Kada se auto pojavio u Frankfurtu reakcije kolega dizajnera bile su pozitivne. Auto ima neke iznimno dobre kuteve. 

Puno je automobila koji se pojave, a nisu dizajnerski tako zanimljivi. Naprimjer, Pagani Zonda dizajnerski nije zanimljiva, izgleda kao auto Grupe C. Interesantna je kolekcionarima jer je tako snažna i rijetka. 

Concept_One nije supersportski auto, nego više kao GT - elegantni coupe. To mi se sviđa jer volim kad je auto malo "rezerviran". Kada nova tvrtka stiže na novo tržište i to s Balkana suočava se sa klišejima i predrasudama. Concept_One dosta je elegantan, ima puno snage, ali električne snage koja je drugačija od konvencionalne pa zato mora drugačije izgledati. 

Ne izgleda high tech i nije jako upadljiv i to je meni simpatično. Mislim da je bolje ostaviti takav prvi dojam nego odmah biti ekstrovertiran, kao Lamborghini primjerice. To daje tvrtci ozbiljnost i dobro je za početak. Takav je i moj prvi dojam i sada sam se uvjerio da je to iskreno. 

Druga generacija bi se morala raditi kako bi se iskoriste prednosti tvornice, njezina načina proizvodnje, po čemu se može razlikovati od ostalih. Na tržištu ima puno auta i pitanje je što je posebno na Rimčevu automobilu? Što bi moglo biti tipično - Rimac ili hrvatsko? 

"Automobili su hrvatski svjetionici, mogu imati nezamislivo pozitivan utjecaj za Hrvatsku kako bi postala zemlja i prekrasnoga mora i električnih automobila"

Nije to lako jer time se bave i sve tvrtke u Kini, više od 60 proizvođača koje žele neki identitet. U Kini je drugačije jer to je velika država, a u Hrvatskoj je samo jedan proizvođač automobila. 

Ima potencijal napraviti nešto veliko. Stvorio si je neko ime, sada bi mogao ubaciti u drugu brzinu i stvoriti nešto ekspresivno. Nešto kao Miura, kao Espada, kao neki auti koji su bili pomalo čudni. Nekako egzotični i čudni. 

Mislim da Adriano Mudri kao dizajner i Rimac mogu to stvoriti. San svakoga dizajnera je napraviti takav auto. Mi kao dizajneri ne razmišljamo isplati li se, o tome mora razmišljati Mate. 

Domoljubno im želim sve najbolje, Mate je simpatičan dečko i vidim potencijal da nešto stvori. I ja bih volio stvoriti nešto jedinstveno. Rimac je svjetionik. On može imati nezamislivo pozitivan utjecaj za Hrvatsku kako bi postala zemlja prekrasnoga mora i električnih automobila. 

Takva priča može se tako brendirati. Dobra vina, dobra hrana, ali i inženjerstvo, neka se vidi kako imamo pametne ljude. To je dobra stvar u smislu koji mi se sviđa i sviđa mi se što uopće takva tvrtka postoji u Hrvatskoj. Izgleda nepolitično, jer nema tu nekoga interesa. 

Jedna stvar je ako IKEA ili Kaufland zaposle stotinu ljudi, oni nemaju perspektivu razvoja. Ljudi koji rade u Rimcu mogu stvoriti nešto svoje. Njegova se budućnost ne može predvidjeti. 

Ona ne ovisi samo o njegovu znanju, nego tu treba i puno sreće. Želim mu da donosi prave odluke, bit će i krivih, ali to je tako u životu. Oko njega ima puno ljudi, privući će i nove, prave i krive, koji će ga savjetovati.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.