U svakoj reklami uz sliku doručka vidjet će se i čaša juicea od naranče, a tzv. prirodni sokovi već se desetljećima ističu kao odličan saveznik zdravlja zbog obilja vitamina koje nude. No, analizom nutricionističkog profila, tvornički sok od naranče zapravo je obično smeće, tvrde stručnjaci.
Naime, za zdravlje bi bilo bolje popiti običnu čašu vode, a juice je po svojim nutricionističkim sastojcima jednak bilo kojem napitku punom šećera.
Kupovni sok, unatoč etiketi s jamstvom da je 'sok potpuno prirodan', 'bez dodanih šećera i konzervansa' ili '100% od naranče', zapravo je kalorijska bomba s vrlo niskim postotkom nutrijenata i upitnom količinom vitamina C.
Veliki protivnik juicea je kanadska znanstvenica Alissa Hamilton koja tvrdi da se o zdravim efektima soka od naranče može govoriti jedino ako smo ga sami cijedili. Ona je napisala knjigu "Iscijeđeno: Sve što ne znate o soku od naranče" u izdanju Yale University Pressa u kojoj se obrušila na proizvođače sokova koji u reklamama svjesno lažu o njegovim svojstvima kao zdravim.
Kupovni sok ne može biti svjež
S obzirom da je daleki Brazil, zbog jeftine radne snage i slabih zakona o zaštiti okoliša, Floridi preoteo svjetski primat u proizvodnji soka od naranče, dug put koji prijeđe do kupaca diljem svijeta glavni je uzročnik 'oplemenjvanja' soka konzervansima koji produljuju njegovu trajnost i aditivima koji mu daju svjež okus. To objašnjava i činjenicu da, iako je prosječno trajanje soka 60 dana, sok od naranče na policama trgovina može stajati i po godinu dana. Također, tijekom pasterizacije sok se zagrijava, iz njega se 'izvlači' kisik, a potom se sprema u velike metalne kotlove i oblino 'začinjava' s kemikalijama. Takav je sok daleko od prirodnog, svježe iscjeđenog, kakvim ga reklamiraju, objašnjava Hamilton.
Obilje šećera šokira
Prema nutritivnim vrijednostima 3,5 dlc kupovnog juicea ima:
- 153 kalorije
- 34 grama ugljikohidrata
- 27 grama šećera
- 2.4 grama proteina
- 0.7 grama vlakna
To je otprilike jednaka količina ugljikohidrata i samo tri grama šećera manje nego što se nalazi u, primjerice, vrećici popularnih bomona M&Ms.