Life
402 prikaza

Pad zrakoplova iz 2013. stravično podsjeća na tragediju Germanwingsa

Potraga za ostacima aviona Germanwingsa
DPA/PIXSELL
Zrakoplov kompanije LAM pao je u Namibiji usred nacionalnog parka

Ono što je napravio kopilot Germanwingsovog zrakoplova rijetkost je na europskom nebu, ali nije nešto što se već ranije nije događalo. Posljednja dva desetljeća događali su se samoubilački incidenti, ali jedan posebno podsjeća na tragediju koja se dogodila u utorak. 

29.studenog 2013. let 470 zrakoplovne kompanije LAM iz Mozambika krenuo je prema Angoli u 11.30 ujutro sa 27 putnika i šest članova posade. LAM nije velika kompanija, čak joj je i zabranjeno letiti u Europi, ali zrakoplov na tom letu, Embraer E-190 je bio praktički nov. LAM ga je kupio samo godinu dana ranije.

Na pola puta, nešto iza jedan sat, zrakoplov je letio iznad Bocvane, a kopilot je napustio kokpit kako bi otišao u toalet. Kapetan je ostao sam, zaključao je vrata i promijenio na komandama visinu letenja sa 11 tisuća metara na samo 190 metara, što je čak bilo niže od najviših vrhova u tom dijelu zemlje.

Narednih osam minuta zrakoplov je ponirao 1800 metara po minuti, nešto brže nego Germanwingsov zrakoplov u utorak. Kasnije se na snimkama iz kokpita čulo kako je netko lupao na vrata kokpita i vikao kapetanu da otvori vrata. 

Zrakoplov se srušio u močvaru u Namibiji, blizu nacionalnog parka. Kako je bila sezona velikih kiša, spasiteljima je trebalo 24 sata da dođu do olupine. Obzirom da se zrakoplov srušio usred nacionalnog parka u kojem borave lavovi, spasitelji su bili naoružani puškama.

Kada su konačno stigli na mjesto nesreće, pronašli su samo jedno tijelo koje su mogli identificirati.

"Tamo nije bilo aviona. Samo komadi metala razbacani posvuda", rekao je tada jedan od istražitelja.

Do danas se nisu saznali motivi pilota, osim što su se mogli čuti tračevi da je imao obiteljskih problema. Mozambik do danas nije objavio službeni izvještaj o nesreći. Jedino što se o tom slučaju zna je da podsjeća na nesreću od utorka.

Misterij oko oba ova slučaja nije neuobičajen kod pilota samoubojica. Ono što im je zajedničko je da gotovo nikada ne ostavljaju neko pismo ili poruku iza sebe. Upravo suprotno. U ovakvim nesrećama ostaju samo komadi aviona i mjesto nesreće koje je toliko uništeno da je teško izvući bilo kakve dokaze.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.