- Bio sam u onom što bismo nazvali mod preživljavanja. Morao sam, jer bi inače umro tamo. Nisam se mogao vratiti pješke, ne bih uspio - rekao je Emile Leray čija je priča o nevjerojatnom opstanku u pustinji šokirala svijet.
Francuz je to koji je postao slavan nakon što je na izvanredan način uspio preživjeti surovost marokanske pustinje - izgradnjom motocikla služeći se samo dijelovima svog pokvarenog automobila. To je učinio služeći se samo vlastitim rukama, a transformirao je svoj Citroen u improvizirani motor kao što bi to mogli učiniti jedino iznimno vješti mehaničari.
Emile Leray je 1993. odlučio proživjeti avanturu te je otišao na vožnju svojim Citroen 2CV od grada Tanta u Egiptu u smjeru marokanske pustinje. No, tom 43-godišnjem elektičaru ništa nije išlo onako kako je zamislio.
Nakon što je sišao s asflatirane ceste u Egiptu te krenuo na "off road" puteve, Emile je slupao svoj automobil te je ostao zaglavljen usred ničega. Shvativši da će uskoro umrijeti ako ništa ne poduzme, odlučio je napraviti improvizirani motocikl od svog uništenog automobila.
Vjerojatnost da netko naiđe je bila nikakva, a Emile je sa sobom imao zaliha vode i hrane dovoljne da, ako ih rastegne, izdrži 10 dana. Nakon pažljivog razmatranja svih mehaničkih i fizičkih zapreka koje će morati prijeći, odlučio se prvo odmoriti, a zatim započeti rad na svom improviziranom motociklu sutradan ujutro.
Vožnja samo u rikverc
Počeo je rastavljati Citroen uz osnovni alat koji je sa sobom imao, a prvo je skinuo karoseriju, kojom se koristio kao skloništem za vrijeme oluje. Radeći po jarkom suncu u košulji s kratkim rukavima, sam je izradio rukave od para čarapa te je nastavio radii na svom "motoru".
Svojim je genijalnim inženjeringom uspio stražnji branik automobila pretvoriti u rudimentarno sjedalo, skratiti šasiju i smjestiti motor i mijenjač u sredinu, stvarajući tako vozilo koje bi moglo voziti dovoljno dugo da ga izvede iz opasnosti.
No, ono što je bilo posebno "zeznuto" u izradi je bio prijenos 2CV - bubanj pokreće stražnji kotač trenjem, a zakoni fizike prisilili su Emilea da ga vozi samo u rikverc.
Čini se gotovo nemogućim da je netko uspio sastaviti motor usred pustinje, bez električnih alata, bez bušilice, plamenika ili opreme za zavarivanje. No, Emile je uspio stvoriti vozilo na dva kotača koristeći se samo šarafljenjem tih dijelova zajedno.
Pustolov, a sada i čovjek koji je preživio, počeo je rad na svom projektu misleći da će biti gotov za tri dana, no trebalo mu je trostruko dulje - uspio je tek nakon 12 dana mukotrpnog rada.
Kaznili ga zbog neispravnih dokumenata
Sa samo pola litre vode koja mu je ostala, počeo je voziti svoj motocikl van pustinje. Nakon cijelog dana vožnje, Emilea su primijetili marokanski policajci koji su ga odveli do najbližeg sela. Paradoksalno, iako su mu pomogli - kaznili su ga i za to što je preživio. Naime, napisali su mu globu zato što registracijski dokumenti za njegov automobil nisu odgovarali onom što je vozio.
Iako se njegova priča pojavila na francuskoj televiziji, Leray nije htio publicirati niti zarađivati na svom podvigu. On danas živi u sjeverozapadnoj Francuskoj, a pustinjska područja od tada izbjegava - sasvim očekivano.