Life
2513 prikaza

'Proizvodnja novca' u ‘tvornici’ pjenušca Nyetimber

1/5
Rob Young/CC BY 2.0
Tradicija je duga gotovo 1000 godina, a poslovanje u skladu s modernim kapitalizmom. Posjetitelji engleske vinarije Nyetimber plaćaju šetnju vinogradom i tri čaše baznih pjenušaca 35 funta. I to na akciji

Nadamo se da ste se lijepo proveli, ali stiže nam sljedeća grupa. Taman još stignete kupiti vino na izlazu. Doviđenja. Tim su nas riječima “potjerali” od stola za kojim smo slušali priču o vinariji Nyetimber, najpoznatijem engleskom proizvođaču pjenušaca i kušali tri najjeftinije od sedam etiketa. Četrdesetak je gostiju krenulo ka malom izložbenom prostoru te blagajni za kojom su se djevojke izmjenjivale. Kako je koja preuzela narudžbu i otišla u skladište po boce, druga je već nagovarala nove kupce da uzmu karton sa šest bilo kojih pjenušaca pa će im ukupnu cijenu umanjiti za 35 funta, koliko je stajala ulaznica. Kupljena na akciji tijekom lockdowna zbog korone. Inače je 10 funta skuplja. I većina je poslušala. Najviše su tražili jako fini bazni pjenušac Nyetimber Classic Cuvée, koji je goste i dočekao za stolom nakon šetnje vinogradima, a cijena boce je 37 funta. Potom su naručivali i funtu skuplji Cuvée Chérie, fino napravljen slađi pjenušac samo od chardonnaya, a Rosé Multi-Vintage, treći pjenušac s kušanja, baš se i nije mnogima dopao. U Nyetimberu ga rade na poseban način. Od crnoga grožđa rade pravo crno bazno vino kako bi, kažu, dobili izraženije arome trešnje i crvenog bobičastog voća, a potom ga miješaju s bijelim. Rezultat je poprilično grublji pjenušac nego što smo kod suhih roséa navikli. 

Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude. Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima. S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima, ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.