Objavljen je novi službeni portret prve dame SAD-a Melanije Trump. Snimljena u Bijeloj kući dan nakon što je njezin suprug položio zakletvu kao predsjednik, crno-bijela fotografija prikazuje ju u tamnom poslovnom odijelu i bijeloj košulji dok ruke oslanja na reflektirajući stol u Žutoj ovalnoj sobi, piše BBC.
Spomenik Washingtonu, koji se uzdiže nad glavnim gradom zemlje, vidi se u pozadini.
Gospođa Trump - i sama bivša manekenka - zna da njezin izbor odjeće i poze seciraju od strane kritičara.
Portret je snimila Régine Mahaux, fotografkinja iz Belgije koja fotografira obitelj Trump više od 20 godina.
Također je fotografirala službeni portret gospođe Trump 2017. godine, za Trumpov prvi mandat na vlasti.
"Bila sam zaista počašćena što sam izabrana za snimanje ovog službenog portreta po drugi put", rekla je gospođa Mahaux za BBC u ponedjeljak.
"Kao umjetniku velika je privilegija raditi s tako inspirativnom ženom. Ona je perfekcionist i stvarno je uključena u kreativni proces."
Evo što stručnjaci kažu o slici za BBC.
Gwendolyn DuBois Shaw direktorica je Odjela za povijest umjetnosti na Sveučilištu Pennsylvania. Kustosirala je izložbu "Every Eye is Upon Me: First Ladies of the United States" u The National Portrait Gallery u Washingtonu DC.
Poput službenog portreta iz prve administracije njezina supruga, također omiljene fotografkinje Trumpovih Régine Mahaux, ova slika Melanije Trump prikazuje je u poslovnoj odjeći, pozira ispred prozora.
Dok je prozor na prvoj slici bio prepoznatljiv ljubiteljima Bijele kuće jer se nalazio u obiteljskim odajama izvršne vile, ovaj koji se nalazi u žutoj ovalnoj sobi okrenutoj prema elipsi prikazuje Washingtonov spomenik smješten malo lijevo iza Prve Dame.
Čini se da njezina poza, s vršcima prstiju čvrsto postavljenim na nevjerojatno reflektirajući stol, izražava spremnost da se "baci na posao" i djeluje na platformi koja je dodijeljena jedinstvenoj ulozi domaćice i zagovornice obespravljenih koju Amerikanci povijesno očekuju od prvih dama.
Gospođa Trump izvanredno se osjeća udobno ispred kamere, a to vjerojatno ima mnogo veze s njezinom manekenskom prošlošću. Ali mislim da je odnos koji je razvila s gđom Mahaux tijekom posljednja dva desetljeća najveći dio te lakoće.
Ova fotografkinja je osoba kojoj vjeruje da će izgledati samouvjereno, staloženo i otmjeno, kaže Gwendolyn DuBois Shaw za BBC.
Gospođa Trump vjeruje gospođi Mahaux da će točno prenijeti svoju poruku, kakva god ona bila. Poruka ove slike je da se prva dama iz rubnog prostora obiteljskih konaka preselila u prostoriju odmah iznad Ovalnog ureda.
Čini se da je spremna koristiti veću moć koju je, čini se, prilično oklijevala prigrliti tijekom svog prvog boravka u Bijeloj kući. Pa ipak, čvrsto se pozicionirala iza tog ultra sjajnog stola, držeći donekle granicu između sebe i gledatelja.
Ideja je ostati pomalo tajanstven, malo zagonetan i pomalo nedokučiv.
Ellie Violet Bramley modna je spisateljica koja kaže da portret nosi težinu koja se čini u suprotnosti s tradicionalnom ulogom prve dame.
Od odijela do stava, čini se da je novi portret pažljivo orkestriran da odiše nekom vrstom snage koja je u suprotnosti s tradicionalnom ulogom prve dame da omekša predsjedničku dužnost u očima javnosti - i učini je ljudskijom.
Za razliku od odjeće koju je nosila prva dama na dan inauguracije, ovo je izgled koji više odgovara korporativnoj moći. Isto tako i stav: pozicioniranje ruku na stolu čini se kao 'semafor' neke vrste poslovne namjere – uostalom, objavljeno je da se prva dama ovoga puta "intenzivno priprema" za Bijelu kuću, kaže Bramley za BBC.
Njezina košulja možda nije otkopčana, za razliku od oštrog, zakopčanog kroja prošlog tjedna, ali ramena su joj oštra i naglašena. Njezini široki reveri mogli bi podsjećati na odijelo iz New Yorka 1980-ih, ali silueta je isklesanija i modernija.
Tijekom Trumpovog prvog predsjedničkog mandata, gospođa Trump bila je uglavnom tiha, osim one jakne sa sloganom na kojem je pisalo "Meni je stvarno svejedno, a tebi?" nošene u centru za pritvor djece migranata i njezine platforma Be Best, koja je imala pomalo nejasne ciljeve poput promicanja zdravog života.
Ovaj put, njezino pojavljivanje je nagovijestilo drukčiju "drugu vožnju". Washingtonov spomenik stoji u pozadini, smještajući je vrlo čvrsto u DC, a ne u New York ili Mar-a-Lago.
I nestao je meki fokus, poluosmijeh i razdvojene usne s njezinog službenog portreta kad je zadnji put bila u Bijeloj kući. Nestala je i boja: ovoga puta portret je crno-bijeli.
Mnogo joj se može pročitati u očima. Sama činjenica da tako izravno gleda u kameru – i gledatelja – za razliku od dana inauguracije kada je odabrala šešir koji joj je zaklanjao oči, čini se vrijednom pažnje.
No dok kontakt očima može značiti pristupačnost, ovdje to ne stoji tako. Ako su prethodne prve dame poput Michele Obame i Jill Biden pristupačnost učinile svojim brendom, u svom službenom portretu Melania ostaje zagonetna.