Sadašnje generacije mladih koji kupuju automobile ne znaju koliko mogu biti sretna s ponudom - nisu živjeli u doba kad se Yugić smatrao najisplativijim automobilom. Čudo jugoslavenske autoindustrije je po brojnim listama, uključujući i onu prestižnog Forbesa - kao najgori auto ikad proizveden. Je li to nepošteno prema automobilu u kojem su se tepisi nalazili kao "standardna oprema", a na stražnjem se staklu nalazio grijač - navodno kako bi grijao ruke dok bi ga gurali.
1. Yugo
Yugo je proizvođen u više varijanata od kojih su neke prilagođavane tržištu na kojem je prodavan. Modeli prodavani u SAD-u bili su bolje izrade. Za američko je tržište pripremljena i verzija s automatskim mjenjačem, no zbog raspada SFRJ nikada nije počeo izvoz tih modela. Yugo je na tržištu Velike Britanije imao šiber.
2. Lada 1300
Lada 1300 nastala je na osnovi Fiata 124. Ona se proizvodila u bivšem SSSR-u, a model 1300 bio je jedan od najpoznatijih modela automobila u Jugoslaviji. Lada 1300 slovila je kao nepoderiv automobil, kao i svaki Ladin model, ali se radilo samo o propagandi jer je kvaliteta Lade bila vrlo upitna.
3. Zastava 750
Zastava 750 bio je popularan po nazivu fićo. Radi se o legendarnom simbolu Jugoslavije koji se počeo proizvoditi u pogonima Crvene zastave 1962. godine po licenci Fiata 600. Ovaj automobil proizvodio se sve do 1985. godine. Zastava 750 se koristila u brojnim službama bivše Jugoslavije pa je tako bio vozilo nekadašnje milicije, autoškola i auto klubova.
4. Wartburg
Wartburg je dobio ime po dvorcu Wartburg u Eisenachu. Automobil se proizvodio u tvornici Fahrzeugfabrik Eisenach u Istočnoj Njemačkoj od 1966. do 1988. godine. On je bio relativno brz i prostran, a jedna od vrlina mu je bila i pouzdanost jer se nije previše kvario.
5. Renault 4
6. Citroen 2CV
Citroen 2CV ili “Spaček” osmislio je Francuz Pierre-Jules Boulanger. Na prostorima Jugoslavije “Spaček” se proizvodio u slovenskoj tvornici Tomos koja se nalazila u Kopru. 1964. godine Citroen i Tomos se udružuju pa nastaje kompanija Cimos u kojoj su proizvedeni Citroen Ami, Ajkula, GS, AX, BW, CX,Visa i Dijana.
7. Trabant
8. NSU Prinz
9. Austin
Slovenska tvrtka IMV 1967. godine počela je sklapati Austin modele poput I300, Austin Maxi 1500 i Maxi 1750, ali i čuveni Mini 1000.
10. Zastava 101
Zastava 101, popularno nazvan Stojadin, proizvodio se od 1971. godine u kompaniji Zastava u Kragujevcu. Stojadin je napravljen prema modelu Fiata 600D i proizvodio se sve do 2008. godine. Osim u Jugoslaviji, Stojadin je bio popularan u Egiptu gdje se automobil sklapao na osnovi gotovih dijelova koji su stizali iz Srbije.
11. VW Golf
12. Opel Kadett
13. Mercedes W123
Mercedes W123 su obožavali taksisti i gastarbajteri koji su svoj poslovni uspjeh u inozemstvu iskazivali njime.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
E jugonostalgičari....kakvo sretno vrijeme i ostale budalaštine što tuda prosipate..Nije bilo goriva,vozilo se par nepar,nije bilo kave,šećera,niti deterđenta--išli svaki vikend u Austriju u shoping.Ubijali Hrvate po Njemačkoj,Italiji..itd...,nisi smio ići u Crkvu ako si bio nekakav šef u firmi državnoj,jer bi ... prikaži još! dobio otkaz,nisi se smio javno izjašnjavati o religiji bilo kojoj,..svašta..svašta...dobio bi 6mjeseci zatvora za pjevanje Vile Velebite,ili Ustani Bane jelačiću.. <em><strong>*** korisnik ima opomenu zbog vrijeđanja ***</strong></em>
jugo moja tugo moja
Mogu se sad domoljubi sprdati i ism ijavati od ovih navedenih automobila koji su se proizvodili na tlu bivše Juge, a pčitam ih koji se danas automobil proizvodi u Hrvatskoj?Nešto je pokušao Rimac sa elektro automobilima ali seli iz hrvatske ... prikaži još! u Kinu, a ti automobili bi bili preskupi i nedostižni za Hrvatski puk.