Sadašnje generacije mladih koji kupuju automobile ne znaju koliko mogu biti sretna s ponudom - nisu živjeli u doba kad se Yugić smatrao najisplativijim automobilom. Čudo jugoslavenske autoindustrije je po brojnim listama, uključujući i onu prestižnog Forbesa - kao najgori auto ikad proizveden. Je li to nepošteno prema automobilu u kojem su se tepisi nalazili kao "standardna oprema", a na stražnjem se staklu nalazio grijač - navodno kako bi grijao ruke dok bi ga gurali.
1. Yugo
![Modeli Yugo automobila | Author: Wikimedia Commons](/media/img/eb/f4/8b30b859cc9923d70705.jpeg)
Yugo je proizvođen u više varijanata od kojih su neke prilagođavane tržištu na kojem je prodavan. Modeli prodavani u SAD-u bili su bolje izrade. Za američko je tržište pripremljena i verzija s automatskim mjenjačem, no zbog raspada SFRJ nikada nije počeo izvoz tih modela. Yugo je na tržištu Velike Britanije imao šiber.
2. Lada 1300
![Lada 1300 | Author: Pinterest](/media/img/dd/a2/4da8082d0da123f2bcae.jpeg)
Lada 1300 nastala je na osnovi Fiata 124. Ona se proizvodila u bivšem SSSR-u, a model 1300 bio je jedan od najpoznatijih modela automobila u Jugoslaviji. Lada 1300 slovila je kao nepoderiv automobil, kao i svaki Ladin model, ali se radilo samo o propagandi jer je kvaliteta Lade bila vrlo upitna.
3. Zastava 750
![Zastava 750 | Author: Wikimedia Commons](/media/img/b9/02/d75b56a11edb940b5a88.jpeg)
Zastava 750 bio je popularan po nazivu fićo. Radi se o legendarnom simbolu Jugoslavije koji se počeo proizvoditi u pogonima Crvene zastave 1962. godine po licenci Fiata 600. Ovaj automobil proizvodio se sve do 1985. godine. Zastava 750 se koristila u brojnim službama bivše Jugoslavije pa je tako bio vozilo nekadašnje milicije, autoškola i auto klubova.
4. Wartburg
![Wartburg | Author: Wikimedia Commons](/media/img/4a/71/4e93d7c684d7d8cd1b5e.jpeg)
Wartburg je dobio ime po dvorcu Wartburg u Eisenachu. Automobil se proizvodio u tvornici Fahrzeugfabrik Eisenach u Istočnoj Njemačkoj od 1966. do 1988. godine. On je bio relativno brz i prostran, a jedna od vrlina mu je bila i pouzdanost jer se nije previše kvario.
5. Renault 4
![Renault 4 | Author: Pinterest](/media/img/cb/1d/4ee64ef530139f6d9e5b.jpeg)
6. Citroen 2CV
![Citroen 2CV | Author: Wikimedia Commons](/media/img/75/98/791adc9904ff992f0c1b.jpeg)
Citroen 2CV ili “Spaček” osmislio je Francuz Pierre-Jules Boulanger. Na prostorima Jugoslavije “Spaček” se proizvodio u slovenskoj tvornici Tomos koja se nalazila u Kopru. 1964. godine Citroen i Tomos se udružuju pa nastaje kompanija Cimos u kojoj su proizvedeni Citroen Ami, Ajkula, GS, AX, BW, CX,Visa i Dijana.
7. Trabant
![Trabant | Author: Wikimedia Commons](/media/img/de/15/e947d0f348275d2e816e.jpeg)
8. NSU Prinz
![NSU Prinz | Author: Wikimedia Commons](/media/img/cb/42/9f793fe6e2b1728bca30.jpeg)
9. Austin
![Automobil Austin | Author: Pinterest](/media/img/ba/27/32fb9c11e677104f9301.jpeg)
Slovenska tvrtka IMV 1967. godine počela je sklapati Austin modele poput I300, Austin Maxi 1500 i Maxi 1750, ali i čuveni Mini 1000.
10. Zastava 101
![Modeli Yugo automobila | Author: Wikimedia Commons](/media/img/2b/cb/3765ba487cf6bf8e8823.jpeg)
Zastava 101, popularno nazvan Stojadin, proizvodio se od 1971. godine u kompaniji Zastava u Kragujevcu. Stojadin je napravljen prema modelu Fiata 600D i proizvodio se sve do 2008. godine. Osim u Jugoslaviji, Stojadin je bio popularan u Egiptu gdje se automobil sklapao na osnovi gotovih dijelova koji su stizali iz Srbije.
11. VW Golf
![Golf 2 | Author: Wikimedia Commons](/media/img/52/9a/fa9d9ff3f9b79e153606.jpeg)
12. Opel Kadett
![Jugoslavenski automobili | Author: Pinterest](/media/img/68/6c/76f69f90480f8918c456.jpeg)
13. Mercedes W123
![Jugoslavenski automobili | Author: Pinterest](/media/img/ee/77/b60192292fceca991e68.jpeg)
Mercedes W123 su obožavali taksisti i gastarbajteri koji su svoj poslovni uspjeh u inozemstvu iskazivali njime.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
E jugonostalgičari....kakvo sretno vrijeme i ostale budalaštine što tuda prosipate..Nije bilo goriva,vozilo se par nepar,nije bilo kave,šećera,niti deterđenta--išli svaki vikend u Austriju u shoping.Ubijali Hrvate po Njemačkoj,Italiji..itd...,nisi smio ići u Crkvu ako si bio nekakav šef u firmi državnoj,jer bi ... prikaži još! dobio otkaz,nisi se smio javno izjašnjavati o religiji bilo kojoj,..svašta..svašta...dobio bi 6mjeseci zatvora za pjevanje Vile Velebite,ili Ustani Bane jelačiću.. <em><strong>*** korisnik ima opomenu zbog vrijeđanja ***</strong></em>
jugo moja tugo moja
Mogu se sad domoljubi sprdati i ism ijavati od ovih navedenih automobila koji su se proizvodili na tlu bivše Juge, a pčitam ih koji se danas automobil proizvodi u Hrvatskoj?Nešto je pokušao Rimac sa elektro automobilima ali seli iz hrvatske ... prikaži još! u Kinu, a ti automobili bi bili preskupi i nedostižni za Hrvatski puk.