Life
757 prikaza

Strip down, rise up - zabava za snažne i neovisne žene

1/6
Netflix
Ohayon je u svoj scenarij hrabrosti i osnaženja zaboravila ubaciti podatak da su članice kluba Sheile Kelley, većinom žene, pripadnice više srednje ili visoke klase, a drugačije i ne bi moglo biti

Premda bi plesna i sportska zajednica voljele da je drukčije, ples na šipci kakav danas poznajemo nije se razvio iz drevnog indijskog umijeća plesa na drvenim šipkama ili na njegovim zasadama temeljenoj kineskoj plesnoj i akrobatskoj tradiciji balansiranja između dvaju okomito postavljenih štapova. Šipka je, umjesto toga, izvučena iz zadimljenih lokala, klubova za gospodu, kasnije nazivanih jednostavno striptiz-barovima, kao popratni proizvod prvih desetljeća kulture američkog rocka. Uostalom, “Striptiz”, za koji je Demi Moore primila dotad nezamislivih 12,5 milijuna dolara i tako postala najbolje plaćenom holivudskom glumicom, i Verhoevenov hit “Showgirls”, jedina zapaženija filmska uloga Elizabeth Berkley, samo su najpoznatija među mnogim izuzetno uspješnim ostvarenjima filmske industrije devedesetih inspiriranih životnim pričama zavodljivih i napola obnaženih plesačica. Amerika je na prijelazu tisućljeća bila potpuno zaluđena striptizom, teretane nanizane s obje strane Hollywood Boulevarda nudile su programe “striptiz kardio”, a zahvaljujući mnogim slavnim vježbačicama i svojevrsnoj ambasadorici pokreta, Carmen Electri, za trendom su se uskoro povele i ozbiljnije teretane u Miamiju, New Yorku i San Franciscu. No tek će se s filmom “Ples u Plavoj Iguani” ples na šipci pojaviti u vidnom polju žene koja će od rekreativne aktivnosti napraviti posao, a oko njega, kako to obično biva, isplesti pokret. Sheila Kelley bila je 2000. manje poznata glumica s holivudske B-liste, zapaženiju je ulogu dotad ostvarila u “Zakonu u Los Angelesu”, prvom televizijskom projektu svojeg prezimenjaka Davida, u drugoj je polovici devedesetih popunjavala televizijski i filmski prostor epizodnim ili sporednim ulogama, pa se uloga u niskobudžetnoj erotskoj drami o životu striptizeta u opskurnom kalifornijskom klubu činila kao logičan slijed njezine pomalo ustajale karijere. Želeći se potpuno predati ulozi, Kelley je platila nekolicini striptizeta da joj u privatnosti njezina holivudskog doma prenesu znanje senzualnog uvijanja oko šipke, a naučeno joj se toliko svidjelo da je već u svibnju iduće godine svijetu predstavila vlastitu inačicu - S faktor. Prosječna glumica prometnula se time u vrlo uspješnu poslovnu ženu, napisala je i objavila nekoliko knjiga, snimila DVD za vježbanje kod kuće, a podrumski prostor uređen kao mali plesni studio uskoro je postao premalen za sve zainteresirane potencijalne polaznice. Štoviše, uskoro ni veliki unajmljeni studio nije bio dovoljan, liste čekanja protezale su se i na nekoliko mjeseci, a glas o novoj senzualnoj plesnoj vještini stigao je čak do Oprah, gdje ga je, uz začetnicu, predstavila tad iznimno popularna Teri Hatcher. 

Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude. Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima. S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima, ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.