Premda bi plesna i sportska zajednica voljele da je drukčije, ples na šipci kakav danas poznajemo nije se razvio iz drevnog indijskog umijeća plesa na drvenim šipkama ili na njegovim zasadama temeljenoj kineskoj plesnoj i akrobatskoj tradiciji balansiranja između dvaju okomito postavljenih štapova. Šipka je, umjesto toga, izvučena iz zadimljenih lokala, klubova za gospodu, kasnije nazivanih jednostavno striptiz-barovima, kao popratni proizvod prvih desetljeća kulture američkog rocka. Uostalom, “Striptiz”, za koji je Demi Moore primila dotad nezamislivih 12,5 milijuna dolara i tako postala najbolje plaćenom holivudskom glumicom, i Verhoevenov hit “Showgirls”, jedina zapaženija filmska uloga Elizabeth Berkley, samo su najpoznatija među mnogim izuzetno uspješnim ostvarenjima filmske industrije devedesetih inspiriranih životnim pričama zavodljivih i napola obnaženih plesačica. Amerika je na prijelazu tisućljeća bila potpuno zaluđena striptizom, teretane nanizane s obje strane Hollywood Boulevarda nudile su programe “striptiz kardio”, a zahvaljujući mnogim slavnim vježbačicama i svojevrsnoj ambasadorici pokreta, Carmen Electri, za trendom su se uskoro povele i ozbiljnije teretane u Miamiju, New Yorku i San Franciscu. No tek će se s filmom “Ples u Plavoj Iguani” ples na šipci pojaviti u vidnom polju žene koja će od rekreativne aktivnosti napraviti posao, a oko njega, kako to obično biva, isplesti pokret. Sheila Kelley bila je 2000. manje poznata glumica s holivudske B-liste, zapaženiju je ulogu dotad ostvarila u “Zakonu u Los Angelesu”, prvom televizijskom projektu svojeg prezimenjaka Davida, u drugoj je polovici devedesetih popunjavala televizijski i filmski prostor epizodnim ili sporednim ulogama, pa se uloga u niskobudžetnoj erotskoj drami o životu striptizeta u opskurnom kalifornijskom klubu činila kao logičan slijed njezine pomalo ustajale karijere. Želeći se potpuno predati ulozi, Kelley je platila nekolicini striptizeta da joj u privatnosti njezina holivudskog doma prenesu znanje senzualnog uvijanja oko šipke, a naučeno joj se toliko svidjelo da je već u svibnju iduće godine svijetu predstavila vlastitu inačicu - S faktor. Prosječna glumica prometnula se time u vrlo uspješnu poslovnu ženu, napisala je i objavila nekoliko knjiga, snimila DVD za vježbanje kod kuće, a podrumski prostor uređen kao mali plesni studio uskoro je postao premalen za sve zainteresirane potencijalne polaznice. Štoviše, uskoro ni veliki unajmljeni studio nije bio dovoljan, liste čekanja protezale su se i na nekoliko mjeseci, a glas o novoj senzualnoj plesnoj vještini stigao je čak do Oprah, gdje ga je, uz začetnicu, predstavila tad iznimno popularna Teri Hatcher.
757
prikaza
Strip down, rise up - zabava za snažne i neovisne žene
1/6
Ohayon je u svoj scenarij hrabrosti i osnaženja zaboravila ubaciti podatak da su članice kluba Sheile Kelley, većinom žene, pripadnice više srednje ili visoke klase, a drugačije i ne bi moglo biti
Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude.
Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima.
S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima,
ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Prijavi se
Prijavi se putem Facebooka