Life
707 prikaza

Tour de force seksa, droga i partijanja u nihilističkom kaosu

1/8
Marco Provvisionato/Milestone Media/IPA/PIXSELL;
FELJTON ’Smiley Face Killers’ je film koji je trebao napisati kad je bio tinejdžer, a ne kao čovjek koji je debelo zagazio u pedesete. Ali kako to već biva s B. E. Ellisom, zašto bi bilo po ‘peesu’ ako ne mora?

O zlatnoj mladeži nikad nitko nije pisao s toliko gađenja i divljenja u isto vrijeme. Što je razumljivo ako znamo da je Bret Easton Ellis dijelom pripadao onome što mu se u isto vrijeme gadilo, razvijajući posebnu, sadomazohističku ljubav prema toj mržnji. Mržnju prema sebi, svojim izborima i razočaranjem u to što nije u stanju uživati u nametnutim markerima uspjeha i sreće američkih osamdesetih iskoristio je za stvaranje nekih od najvećih remek-djela popularne literature 20. stoljeća. Bio je doslovno klinac kad je objavio prvi hit roman, u najbolje moguće vrijeme, na samom vrhuncu eskapističke dekadencije Reaganova SAD-a, 1985. godine. Počeo ga je pisati kao tinejdžer, u drugom razredu srednje škole, a onda je sljedećih pet godina brusio pretvaranje slikovitih dnevničkih zapisa u kontroverznu dokufikciju, tresnuvši zeitgeist nogom ravno u jaja. Seksom i drogom nakrcane vinjete mladosti provedene u klubovima i automobilima tad je više gledao oko sebe, nego što ih je živio, kao stidljivi, povučeni autsajder, ali je dobar dio njega svejedno progovorio kroz glavni lik - 18-godišnji Clay bio je nesretni biseksualni otuđeni klinac čiji hedonizam nije optimizam, nego bijeg. Ma koliko krhotina sebe stavio u njega, Ellis se godinama morao braniti da knjiga nije autobiografija i da su srednjoškolski dani bile najbolje godine njegova života. Nije bio popularan klinac, družio se s ostalim odmetnicima i kreativcima, a većinu je dana ionako provodio u svojoj glavi, konstantno pišući. 

Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude. Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima. S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima, ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.