Kad su Australci došli u Hrvatsku snimiti kadrove za reklamu za naočale, sigurno nisu ni razmišljali o tome kakve će političke posljedice to imati. Naime, Valley Eyewear je snimio nekoliko kadrova čak i na spomen-području Jasenovac što je izazvalo prave konsternacije po srpskim medijima. "Prosto je neverovatno da u 21. veku u eri naprednih komunikacija i lake dostupnosti informacija, nikome nije palo na pamet da barem izgulga reč Jasenovac i sazna za sve strahote koje su se tu dogodile tokom Drugog svetskog rata", pisao je srpski Blic.
Šef kompanije Michael Crawley se promptno ispričao i uklonili su spornu reklamu sa svih svojih društvenih mreža.
"Nismo znali da je tada bio logor smrti", kazao je Crawley za BBC.
Reklama je, inače, za liniju naočala s pozlaćenim mehanizmom što čitavoj priči dodaje jednu potpuno bizarnu notu.
U razgovoru za jedan hrvatski portal je Crawley kazao: "Već sam kontaktirao Spomen područje Jasenovac i židovsku zajednicu u Australiji i poslao im isprike, a svi sadržaji snimljeni na toj lokaciji uklonjeni su s naših društvenih mreža i web-stranice jer se ponosimo time da smo multikulturalni brend. Ako je bilo koji od naših sadržaja uvrijedio bilo koga, mi mu se i ovog puta iskreno ispričavamo".
Reklama je doista uklonjena, a išli su tako daleko da su čak i svoj Twitter račun obrisali.
Spornu reklamu pogledajte u nastavku.