U Njemačkoj se u ponedjeljak obilježava 10. godišnjica pada zrakoplova Germanwingsa kojeg je na letu Barcelona-Duesseldrof namjerno oborio kopilot Andreas Lubitz.
Pad Germanwingsovog zrakoplova je dio povijesti našeg grada: ovaj šok i vječito pitanje 'zašto' nas još uvijek prati svakodnevno“, rekao je u ponedjeljak prilikom komemoracije Andreas Stegemann, gradonačelnik zapadnonjemačkog gradića Halterna am See.
Iz ovog grada dolazi 16 žrtava pada zrakoplova, redom učenici i nastavnici jedne gimnazije koji su bili na izletu u Barceloni.
Zrakoplov kompanije Germanwings (danas Eurowings) je odmah nakon polijetanja iz Barcelone 24. ožujka 2015. počeo sa silaznom putanjom dok se nije punom brzinom zabio u podnožje francuskih Alpa kod mjesta Le Vernet.
Istraga je pokazala da je zrakoplov namjerno oborio psihički bolestan kopilot koji je time počinio samoubojstvo. Prilikom pada zrakoplova je ukupno poginulo 150 putnika i članova posade.

Komemoracije su održane i kod mjesta pada zrakoplova kao i u zračnim lukama Barcelona i Duesseldorf. Tragedija zrakoplova Germanwingsa je sa sobom donijela mnoge promjene u sigurnosti leta, između ostalog i pravilo da se u svakom trenutku u kokpitu zrakoplova moraju nalaziti dvije osobe.
Kopilot koji je izazvao pad zrakoplova se, nakon što je pilot otišao na zahod, zatvorio u kokpitu a svi pokušaji nasilnog ulaska su propali. Nesreća je je kompaniju Lufthansa, u čijem vlasništvu se Germanwings nalazio, potaknula na bolje i transparentnije kontrole psihofizičkog zdravlja osoblja na osjetljivim položajima.
Svi koji su poznavali Lubitza rekli su da nisu mogli vjerovati da je baš on to napravio.
- Uvijek je bio pristojan i zabavan. Znao je ponekad biti tih, ali po ničemu se nije razlikovao od svih ostalih - ispričao je pilot Peter Ruecker, član aviokluba iz Montabaura, gdje je i Lubitz također bio član. Ni ostali članovi kluba nakon nesreće nisu mogli naći riječi kojima bi opisali šok da je upravo njihov kolega odgovoran za smrt 150 ljudi.

Lubitz je radio za Germanwings od rujna 2013. i iza sebe je imao 630 sati letačkog iskustva. Obuku za pilota počeo je 2008., koju je prekinuo na nekoliko mjeseci, ali u Germanwingsu isu tada istaknuli da to nije ništa neobično, te da se pauze u obukama često događaju. No, nisu znali zbog čega je Lubitz prekinuo obuku u jednom periodu i opet se vratio. Istražitelji u Francuskoj pak, barem za sada, isključuju mogućnost da je Lubitz počinio teroristički čin.
"Kada namjerno ubijete 150 ljudi, onda to nije samoubojstvo", rekao je glavni istražitelj.
Iz Lufthanse su tada napomenuli da je Lubitz prema zadnjim liječničkim izvještajima bio i više nego spreman za letenje, te da nisu imali razloga sumnjati u njegove sposobnosti.