Top News
590 prikaza

Biraj lijevo ili desno: Kampanja plakatima nikad dosadnija

Izborni plakati
1/5
Hrvoje Jelavic (PIXSELL)
Plakati pokazuju kako nema puno kreativnosti kod stranaka, a dvije najveće stranke bave se jedni drugima

Plakati kojima nas izborni takmaci bombardiraju i prije početka službene kampanje za stručnjake su razočaravajući u segnemtu dizajna, ai i koncepta, ali i jasno pokazuju da nema mogo kreativnosti. 

Fotografija Ive Josipovića neodoljivo podsjeća na iste iz predsjedničke kampanje. Velike stranke HDZ i SDP u ovoj fazi kampanje na plakatima ne idu s čelnim ljudima na plakatima, no komunikacijski stručnjak 

Krešimir Macan uvjeren je da će to sigurno promijeniti kako će se kampanja priicati kraju. 

Izborni plakati | Author: Facebook Facebook

"Ovogodišnji plakati pomalo razočaravaju po svim elementima. U dizajnu tu nema novosti, a niti po samom konceptu. Plakat SDP-ove koalicije Hrvatska raste jedini poziva na akciju - biraj lijevo ili desno i poruka je jasno iskomunicirana - tu dilema nama. Reklo bi se po standardiziranom američkom predlošku, no koji radi. HDZ-ova Domoljubna koalicija koristi vanjske plakate na klasičan način više da kaže tu smo, nego da prenesu poruku. Pročitajte sami - gospodarski rast, održivi razvoj i zapošljavanje - naravno 5+, no kako? I naravno sve je u domoljubnim bojama. Obje koalicije zasad ne idu s čelnim ljudima na plakatima, no to će se prema završnici zasigurno promijeniti. Kod Uspješne Hrvatske prvo što sam primijetio je naravno razlika u fotografijama koje se koriste, vjerojatno su neke i od ranije. Poruka bi valjda trebala biti ovo troje ljudi predstavlja uspješnu Hrvatsku - na čitateljima je da prosude koliko su ti uspješno prenijeli. Druge poruke nema", sumirao je Macan. 

Napominje da je kod svih vanjskih plakata bitno da se vide pročitati iz automobila, da ne budu natrpani s ljudima i porukama. 

"U ovoj kampanji zasad imamo svega pomalo. Nekad treba pustiti dizajnerima da naprave svoj posao po pravilima struke", zaključio je. 

Vanja Blumenšajn iz agencije za komunikaciju i branding Señor napomenuo je da su za ocjenu uspješnosti samih plakata/kampanje najbitnija dva parametra, a to je pogođenost poruke te izvedba odnosno razumljivost poruke.

"Ukupno gledano, na domaćem tržištu glasova nema puno kreativnosti, dvije najveće stranke/opcije bave se jedni drugima i uobičajenim izbornim floskulama, maksimalno pojednostavljenim kako ne bi izgubili ni najneupućenijeg glasača. Zašto se nikada ne brinu o tome gube li one upućenije?. Ozbiljnijeg izazivača, barem komunikacijski", nema na vidiku kazao je. 

SDP se, kaže, odlučio tražiti podršku za nastavak istog smjera ili zastrašiti birače povratkom u stara HDZ-ova vremena.

Izborni plakati | Author: Patrik Macek (PIXSELL) Patrik Macek (PIXSELL)

"Vizualno modernija poruka je maksimalno pojednostavljena iako niti ovdje ne vidim veliku mogućnost pridobivanja novih glasova. Čini se da je cilj regrutirati vlastito glasačko tijelo da ne apstinira od izbora i produži im povjerenje za još jedan mandat. Ovaj je plakat zapravo dobra metafora našeg političkog diskursa: ili si s nama ili si protiv nas, što je vjerojatno još jedan od razloga ograničenog utjecaja izbornih kampanja na ishod izbora. Političko je tijelo već ionako svjetonazorski podijeljeno te glasa po inerciji za lijevu ili desnu opciju. Malodušniji apstiniraju, a proaktivniji drže palčeve za zdravu alternativu", rekao je Blumenšajn.

Kada su je i pitanju plakat Domoljubne koalicije komentar je - nema pomaka. 

"Ako trebam naći nešto pozitivno, čestitao bi im na konzistentnosti. I dalje su u prvom planu domoljublje, grb, zastava i obrisi Hrvatske (da ne zaboravimo gdje se nalazimo) koje upotpunjavaju uobičajenim predizbornim floskulama o rastu, razvoju i zapošljavanju. Neupečatljivo i teško da će pridobiti nove birače ili prenijeti ikakvu konstruktivnu poruku sa stvarnim sadržajem. Ovo nije kampanja nego podsjetnik postojećem biračkom tijelu", smatra.

Od koalicije Uspješna Hrvatska Blumenšajn je više očekivao. 

Izborni plakati | Author: Hrvoje Jelavic (PIXSELL) Hrvoje Jelavic (PIXSELL)

"Od izazivača i novog igrača na tržištu glasova, iako su lica iz ove opcije već dobro poznata javnosti, očekujem jasnu poruku, rukavicu u lice establishmentu, koja će preoteti glasove glavnim rivalima. Plakat ne nudi ništa od navedenog; nasmijana lica, čušpajz logotipa i poruka te nejasno obećanje o uspješnosti komunicira jednaku nemuštost i neorganiziranost i u programu koji su za nas pripremili. Ako je pristup komunikaciji ogledalo stručnosti i posvećenosti kojom pristupaju poslu, ne čeka nas svijetla budućnost; za "uspješnu Hrvatsku" treba uspješno i komunicirati", zaključio je. 

Profesorica komunikologije na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu Smiljana Leinert Novosel navodi se plakati razlikuju u velikoj mjeri, premda imaju za cilj skrenuti pozornost na stranku, odnosno koaliciju. HDZ-ov plakat bojom i elementima koji se provlače kroz kampanju poput 5+ i zastave, šalje jasnu poruku o rastu, razvoju i zapošljavanju kao okosnicama kampanje.

Budući glasači dobivaju korektnu informaciju, ali bez vizualnog momenta – pojedine osobe ili skupine ljudi, ne potiču se dovoljno emocije prema ovoj izbornoj opciji, smatra Leiner Novosel. 

Izborni plakati | Author: Hrvoje Jelavic (PIXSELL) Hrvoje Jelavic (PIXSELL)

Plakat lijeve koalicije predvođene SDP-om se ne potpisje, ali je svima jasno o kome se radi. 

"Moderno oblikovana poruka koja se ne temelji na doslovnom sadržaju već prvenstveno na doživljuaju.Kroz vizualnu poruku pobuđuje asocijacije koje su duhovite, pogađaju cilj, „govore“ o „nama“ i „njima“a nisu negativne niti uvredljive dok promatrači postaju dio priče i odabiru smjer", navodi Leinert Novosel. 

Plakat Uspješne Hrvatske kombinacija je, kaže, klasičnog i modernijeg oglasa. 

"Ovdje su ljudi na plakatu poruke. Srdačnost djeluje na emocije, ali neprirodne poze djeluju odbojno. Brojni nazivi stranaka uz političare zbunjuju, a ne informiraju", zaključila je.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.