Više organa iz inozemstva koji su bili donirani putem organizacije Eurotransplant Hrvatska je morala odbiti zbog nemogućnosti polijetanja/slijetanja zrakoplova iz zagrebačke Zračne luke “Franjo Tuđman” u noćnim satima u prvim mjesecima nakon njezina otvaranja.
Informacija je to koju su Večernjem listu potvrdili liječnici, pacijent koji je zbog toga tada ostao bez organa koji mu znači život, a potom i Ministarstvo zdravstva. Upravo su iz Ministarstva zdravstva neslužbeno poručili da je najvažnije da je ta mučna situacija riješena te da se danas više ne ponavlja. A riješena je nakon apela pojedinih liječnika koji su, kako doznaje Večernji, kontaktirali i alarmirali Ministarstvo zdravstva nakon što su morali odbiti donirane organe nekoliko puta i potom je uslijedila zajednička akcija s Ministarstvom prometa.
U međuvremenu se oglasila i Zračna luka "Franjo Tuđman" poslavši demantij: Ovim putem želimo istaknuti da nije točan niti jedan od navoda koji se u tekstu ističe, a odnosi se na neistinitu tvrdnju da zračna luka nije bila noću otvorena i da zrakoplovi sa doniranim organima sa zračne luke nisu mogli polijetati/slijetati u prvom mjesecima nakon njezina otvaranja. Zračna luka Franjo Tuđman od prvog dana prometovanja na novom putničkom terminalu, 28. ožujka 2017. godine otvorena je za sav promet 24 sata i nikada se nije dogodilo da je bilo koji zrakoplov sa organima za transplantaciju odbijen niti u slijetanju niti u polijetanju sa zračne luke, kažu i tvrde kako je neutemeljeno pozivati se na 'neformalne izvore Ministarstva zdravlja'.
Zapis o njihovu apelu i pismo kojim su upozorili da su iz spomenutog razloga morali odbiti donirane organe za pacijente, tvrde liječnici, postoji u nadležnom Ministarstvu. Za nj poslan je i službeni upit Ministarstvu zdravstva, kao i to koliko se puta, za koje organe i odakle točno za donirane organe morala poslati odbijenica Eurotransplantu, ali odgovor na ta pitanja, izuzev neslužbene potvrde, nije stigao. Problemi s noćnim radom nove zračne luke, podsjetimo, postali su javni kad se zrakoplov iz Dubrovnika lanjskog lipnja zbog lošeg vremena vratio u Zagreb, no iza ponoći nije bilo moguće primiti ga te je preusmjeren na rimski aerodrom. Od Dubrovnika mimo Zagreba do Rima priča je koja je danima punila vijesti jer je uostalom novi aerodrom golema investicija i jedina hrvatska zračna luka koja bi morala biti otvorena 24 sata dnevno. Tada su uslijedili demantiji i različita tumačenja niza pravila i propisa između Croatia Airlinesa, čiji je let bio u pitanju, te Zračne luke “Franjo Tuđman”, no Agencija za civilno zrakoplovstvo utvrdila je propust Zračne luke, odnosno kršenje Zakona o zračnom prometu i sankcionirala Zračnu luku “Franjo Tuđman”.
Iskristaliziralo se tada da hrvatska glavna zračna luka nakon 22 sata nema sve osigurane propisane uvjete, poput vatrogasne zaštite, da može primiti sve tipove zrakoplova, ali i da nije točno definirano koje tipove zrakoplova mora moći primiti i u noćnim satima. Sindikati su se javljali da je riječ o štednji, navodili da je bitno smanjen broj zaposlenih, “trančirao” se koncesijski ugovor, a točka na i stavljena je spomenutim sankcioniranjem i definiranjem noćnog rada te nacionalne zračne luke. Uglavnom, kroz tu situaciju ispod radara događalo se i to da su morali biti odbijeni donirani organi pa tako konkretno spomenutom pacijentu nije moglo stići potrebno srce.
Stručnjak za zrakoplovstvo Alen Šćuric svojevremeno je kazao: "ZL Franjo Tuđman, dakle, bio je otvoren samo za manje avione, ne postoji nigdje u svijetu da zrakoplovnoj kompaniji bude zatvorena njena baza kao što se to dogodilo Croatia Airlinesu s Franjom Tuđmanom."
Kao najgori incident dosad na Tuđmanu on je naveo slučaj kad je pijani vozač Ubera prošao rampu na Tuđmanu, samo je okrznuvši, i uputio se prema pisti. Srećom, shvatio je što je napravio pa se brzo vratio nazad.
"Na takvim mjestima moraju biti tehničke prepreke da se takvo nešto ne može dogoditi. Pa mogao se zabiti u avion i ubiti 150-200 ljudi. Ako je to mogao napraviti pijani čovjek, što tek onda može napraviti istrenirani terorist", upozorio je Šćuric u srpnju prošle godine. Ozbiljan sigurnosni propust dogodio se i kad je putnik koji je zakasnio na ukrcaj u avion pritisnuo gumb za slučaj opasnosti kako bi se otvorila vrata za izlaz na stajanku. Putnik se zatim prošetao stajankom, ukrcao na vozilo za prtljagu i odvezao do svog aviona.
"Kako se moglo dogoditi da nitko od aerodromskih službi ne reagira dok se putnik šeta po stajanci? Pa mogao je upasti u motor aviona", kazao je Šćuric za Večernji. On se zapitao i kako je moguće da su, uz moderne tehnologije ugrađene u novi terminal, kašnjenja zrakoplova na njemu 200% veća nego na starom terminalu.
"Uzrok svemu tome je loš koncesijski ugovor pa koncesionar može raditi što god hoće. Koncesionaru je bitan jedino profit i zato provodi što veće uštede. No potrebno je da naše vlasti okupe najveće stručnjake, sjednu s koncesionarima i naprave s njima ono što je najbolje za Hrvatsku, da se takve stvari više ne događaju", predložio je Šćuric.