Top News
5049 prikaza

Mađari u panici: Odakle nam 10.000 radnika za kinesku tvornicu? Da uvezemo Kineze?

YVES HERMAN/REUTERS/PIXSELL
Ponuda radne snage za BYD-ovu tvornicu e-automobila u Szegedu predstavlja ozbiljan izazov za grad i regiju. Osim Mađara, radit će i Kinezi, Filipinci pa i radnici iz još koje azijske zemlje.

Prema riječima Lászla Botke, gradonačelnika Szegeda, iako postoji značajna lokalna i regionalna rezerva radne snage, očekuje se da će biti potrebni strani radnici za upravljanje tvornicom, pišu mađarski mediji. Zadovoljiti kadrovske potrebe pogona koji planira zaposliti deset tisuća ljudi neće biti lak zadatak.

CYBER PRIJETNJA Top News SAD u strahu da bi ih kineski auti mogli špijunirati i ubiti svoje vozače

Trenutna stopa nezaposlenosti u Szegedu od 1,3 posto, što je trećina državnog prosjeka, praktički znači punu zaposlenost.

“Ne želim stvarati iluzije, sasvim je sigurno da će se pojaviti i značajan broj kineskih i azijskih radnika”, rekao je László Botka, gradonačelnik Szegeda. Gradska uprava potrebnu radnu snagu nastoji osigurati iz više izvora. Gradonačelnik je spomenuo lokalne centre za strukovno obrazovanje, čiji značajan dio učenika dolazi iz okolnih naselja.

DOZLOGRDILO IM JE Top News Izbacili turiste! Od 2026. nema više kratkoročnog najma u središtu grada

Tehnički fakultet sveučilišta također predstavlja potencijalni izvor radne snage, budući da većina njegovih studenata nisu stanovnici Szegeda. Očekuje se i ponuda radne snage iz drugih naselja u regiji, kao što je Makó i njegova okolica.

 | Author: Profimedia Profimedia
Zbog blizine autoceste M43, tvornica će biti lako dostupna iz okolnih mjesta. Osim toga, očekuje se značajan broj radnika iz Vojvodine. György Vida, predavač na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Szegedu, Indexu je potvrdio da će biti potrebni i strani gastarbajteri. "Za proizvodnju će nam svakako trebati strani radnici", rekao je stručnjak, dodavši da bi osim kineskih radnika mogli stići i radnici iz drugih dalekoistočnih zemalja, poput Filipina, piše Poslovni dnevnik.

Viktor Orban i Andrej Plenković Mitovi Kultura Mađari vole Hrvate, razočarani su kad im Hrvati ne uzvrate

Očekuje se da će tvornica e-automobila transformirati tržište rada u regiji. Prema Vidinim riječima, moguće je da bi mogli namamiti i stručnjake iz Mercedesove tvornice u Kecskemétu. Kineski div električnih automobila BYD kroz nekoliko tjedana otvara prodajno-servisni centar u Hrvatskoj.

Očekuje se da će tvornice automobila koje su izgradili BYD i BMW u Mađarskoj, uključujući giganta baterija CATL, započeti s proizvodnjom u drugoj polovici 2025. Prva dva modela koja će BYD proizvoditi u novoj tvornici u Szegedu bit će vozila kompaktne klase Dolphin i Atto 3. Oni su otprilike usporedivi s tržišnim rivalom, Volkswagenovim ID3 modelima i ID4.

Toyota Na vrhu isto Ekonomix Top 10 najvrijednijih auto brandova - popularni VW otpao s liste

Ambicije kineskog proizvođača odnose se na sve europske zemlje, a prvenstveno na one u kojima kupci nisu posebno fiksirani na određene marke. BYD je prošle godine u Europi prodao oko 16.000 automobila, a taj broj bi se, prema procjenama analitičara, mogao u idućim godinama značajno povećati.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.