Američki pisac i teoretičar obrazovanja, bivši nastavnik Marc Prensky, smatra kako obrazovanje nigdje na svijetu ne odgovara potrebama današnje djece. Što treba napraviti, govorit će na obrazovnoj konferenciji izdavačke kuće Profil Klett.
Što je problematično u današnjem obrazovanju?
Prelazimo u nova vremena i ono što smo radili u 20. stoljeću neće funkcionirati u 21. stoljeću. Trenutačno se borimo, a posebno stradava obrazovanje. Obrazovanje se sastojalo od stavljanja stvari pred djecu, bilo od njihovih roditelja, nastavnika, preko kurikula. Sad ćemo od toga morati odustati. Ne možemo više ‘stavljati’ znanja i vještine u djecu, nego ih moramo početi ‘izvlačiti’ iz njih.
Što je korona napravila američkom obrazovnom sustavu??
Zapravo se nije dogodilo ništa, u smislu promjene sustava. Ono što se dogodilo je shvaćanje da se nastava ne mora izvoditi uživo, ako to nije moguće. No nastava nije dobra ni uživo ni online. Svi bi to tako trebali raditi, djeca bi se trebala susretati online s drugom djecom u svijetu, ne da im se samo drugim alatima nameće isti zastarjeli način učenja.
Obrazovni stručnjaci smatraju kako se edukacija ne može prepuštati ‘amaterima’?
Edukacija ne treba biti toliko sofisticirana. Ako netko želi raditi projekt iz astrofizike, može naći stručnjaka za astrofiziku koji će mu pomoći. A problem je što su akademici doslovce ‘ukrali’ obrazovanje. Ja sam veliki fan osnaživanja djece. I to se može učiniti tako da im se daju realni životni projekti, gdje vide mjerljive rezultate i utjecaj na svijet. Jako malo škola to radi, ali pojavljuju se mjesta koja su to počela prakticirati.