Top News
7247 prikaza

Milijarder prijeti Uljaniku: Kralj luksuznih krstarenja

Glen Moroney i Uljanik
Dusko Marusic/PIXSELL/Screenshot
Uljaniku je to trebao biti posao iz snova i ulaz na jedno potpuno novo tržište, da bi sada sve bilo pred totalnim fijaskom

Glen Moroney, vlasnik polarnog kruzera Scenic Eclipse, prijeti kaznenim prijava Upravi Uljanika i štrajkačkom odboru, ako mu se ne dozvoli nastavak rada na njegovom brodu. A stvarno i jest njegov brod. 

Ljutit zbog zastoja u radu, pod pritiskom bogatih mušterija, Moroneyjeva tvrtka Scenic platila je brod Uljaniku i zaposlili oko 650 kooperanata da napokon dovrše brod. Naime, ovaj bogati Australac s čitavom mrežom tvrtki za riječna krstarenja odlučio je ponuditi izlete na Zemljine polove u maksimalnom luksuzu. Planirao je već početkom ove godine prevesti prve putnike na zaleđena južna mora, ali je sve to palo u vodu. 

O samom Moroneyju jako malo se pisalo po našim medijima zato što samozatajni milijunaš ne voli previše pričati o sebi. U jednom od rijetkih intervjua ispričao je kako je sve počelo. "Moj otac radio je u građevinskom poslu i jednom prilikom me zamolio da vidim što se može uraditi s jednim hotelom na australskoj obali. Hotel je tada bio prazan i bivši zaposlenik mi je ispričao kako su imali mnoštvo izletnika koji su boravili dulje vrijeme. Sami hotel je bio izvan grada i na sporednoj cesti, povrh svega nije imao dozvolu za točenje alkohola, i jedina prilika za zaradu je bio takav turizam. Isprva smo nudili paket od šest noćenja i posjete lokalnim zanimljivostima. Isprva smo imali samo starije klijente iz bliže regije, s vremenom su nam počeli dolaziti gosti iz čitave Australije", rekao je on o svojim skromnim počecima.

2008. godine počeo je graditi i vlastitu flotu brodova za riječna krstarenja. Nekoliko godina je unajmljivao brodove, ali je shvatio da bi mogao više novca zaraditi na vlastitim brodovima ako bogatim gostima pruži luksuznu uslugu. Trenutačno njegova tvrtka posjeduje čak 11 brodova za krstarenja brojnim rijekama Europe, a Scenic Eclipse trebao je po prvi put ponuditi nešto novo na svjetskom tržištu. 

"Ovo je prvi brod u Scenicovoj floti namijenjen oceanskoj plovidbi i prvi kruzer koji će biti izgrađen u Uljaniku. Vjerujemo da su navedene činjenice bile svojevrstan izazov za sve sudionike u ovom projektu. Dobra suradnja i sinergija timova Uljanika i Scenic grupe stavit će ovaj prekrasan polarni istraživački kruzer u funkciju 2018. godine. Ugovor o gradnji još jednog broda istog tipa je u pripremi", poručio je Moroney priopćenjem u studenom 2017. godine kada je brod bio u poodmakloj fazi gradnje.

Svi su se čudili zašto je 2015. godine odabrao baš Uljanik, a britanski The Telegraph je otvoreno pisao da pulsko brodogradilište nema iskustva u gradnji takvih brodova. Talijanski Fincantieri, njemački Meyer Werft i francuski Chantiers de l’Atlantique svi redom imaju više iskustva, ali iz Scenica su branili svoju odluku pričom o dugoj i bogatoj povijesti Uljanika te ugledu kojeg uživaju na temelju vrhunskog rada na drugim brodovima. 

Sada, kad vidimo koliko problema ima Uljanik i kada je sve jasnije da će Scenic teško dovršiti brod na vrijeme za iduću sezonu, moramo postavljati pitanje je li to jedan od prvih Moroneyjevih promašaja u karijeri. 

Već sada je morao vratiti novac za propuštena krstarenja, eventualne troškove putovanja gostima, a u znak isprike je odobrio i popust od 25% na buduća krstarenja. U luksuznom segmentu tržišta je povjerenje gostiju najvažnije. Sam Moroney je u jednom intervjuu priznao da mu je najbolji smjerokaz povratna informacija gostiju. "Na kraju svakog krstarenja pitamo goste što misle o svom putovanju i tako odlučujemo o mogućim promjenama", kazao je on.

Godinama je prezentirao Eclipse po brojnim časopisima i jasno je zašto su se gosti gotovo na neviđeno odlučili dati desetke tisuća kuna za luksuzno putovanje. Podsjetimo samo kako je Uljanik opisivao Eclipse dok je gradnja napredovala punom parom. Broj putnika ograničen je na 237, a predviđena su 172 člana posade. Ovaj brod, s čak šest zvjezdica, namijenjen je najvišoj klasi putnika koji će uživati u 114 luksuzno opremljenih kabina, a za posadu je predviđeno 138 kabina.

"Kako bi se prilagodio i najzahtjevnijim vremenskim uvjetima, brod ima dvostruku oplatu za plovidbu polarnim morima te može ploviti morima u kojima ima razlomljenog leda čija debljina ne prelazi 80 centimetara, uz uvjet da led prekriva do najviše 60 posto površine mora", govorili su iz Uljanika. Sada se čini da će prije neki menadžeri Uljanika završiti u zatvoru nego gosti u Eclipseu.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.