Box office uspije 'Iza neprijateljskih linija' u kojem glavne uloge tumače pokojni Gene Hackman i Owen Wilson, snimljen je po istinitom incidentu koji se dogodio na današnji dan kod Mrkonjić Grada 1995. NATO je nakon izvješća o ratnim zločinima nametnuo zabranu leta iznad BiH. Operacija koja je trajala od 12. travnja 1993. do 20. prosinca 1995., zvala se 'Operation Deny Flight' i cilj je bio spriječiti napade zrakoplovstva Republike Srpske na hrvatske i bošnjačke snage.
Jedan od pilota koji su letjeli borbene misije iznad BiH bio je i Scott O'Grady. U veljači 1994. O'Grady je sudjelovao u zračnoj bitci kod Banja Luke. Četiri američka F-16 Fighting Falcon oborila su pet lakih jurišnih zrakoplova J-21 Jastreb, zrakoplovstva Republike Srpske i Republike Srpske Krajine, nakon što su Srbi bombardirali tvornicu oružja u Novom Travniku iako je na snazi bila zabrana leta iznad BiH.
Tog sudbonosnog 2. lipnja 1995., O'Grady je pilotirao F 16 kao pripadnik 555. lovačke eskadrile smještene u bazi Aviano u Italiji. Nedaleko od Mrkonjić Grada, Srbi su postavili protuzračnu bateriju u kojoj je bio sovjetski 2K12 Kub Vojske Republike Srpske. Srbi su ispalili dvije rakete koje su instrumenti u kokpitu Scotta O'Gradyja detektirali, ali američki kapetan ih nije vidio golim okom zbog naoblake. Prva raketa je eksplodirala između dva F 16 koji su sudjelovali u misiji, a druga je pogodila O'Gradyjev avion.
O'Grady se katapultirao i sletio na područje pod kontrolom bosanskih Srba, za koje je bio unaprijed upozoren da će biti neprijateljski nastrojeni. Brzo je osigurao svoju torbu za preživljavanje tešku 13 kg, potrčao i sakrio se. Lice je namazao blatom. Nakon što su srpske postrojbe došle do sjedala s padobranom sakrio se u blizini legnuvši licem prema zemlji. Udarali su puškama po zemlji u blizini njega, ali ga nisu otkrili. Tijekom sljedećih šest dana, Scott O'Grady primijenio je znanja stečena tijekom 17-dnevne obuke preživljavanja, izbjegavanja, otpora i bijega (SERE – Survival, Evasion, Resistance and Escape), koju je pohađao u zrakoplovnoj bazi Fairchild, u blizini svog rodnog grada Spokanea u saveznoj državi Washington.
Jeo je lišće, travu i kukce, a malu količinu kišnice koju je uspio sakupiti upijao je spužvom i pohranjivao u plastične vrećice. Šeste noći na terenu uspio je uspostaviti kontakt putem radija, koristeći preostalu snagu baterije da pošalje signal o svojoj lokaciji. NATO-ovi zrakoplovi koji su letjeli iznad Balkana povremeno su hvatali isprekidane signale s njegovog radio-predajnika, za koje se sumnjalo da dolaze od O'Gradyja. Ovo iznimno osjetljivo otkriće nehotice je potvrdio general Ronald Fogleman, načelnik stožera Ratnog zrakoplovstva SAD-a, kada je tijekom ceremonije promaknuća rekao novinarima da su uređaji zabilježili "povremene" radijske prijenose.
Akcija spašavanja
Početkom 9. lipnja, Scott O'Grady se ponovno javio putem radija. Pilot F-16 zrakoplova, kapetan Thomas "T.O." Hanford iz 510. eskadrile, odgovorio je na poziv i nakon što je potvrdio O'Gradyjev identitet, pokrenuta je operacija spašavanja. U 04:40 po lokalnom vremenu, general zrakoplovstva SAD-a Michael Ryan i admiral mornarice Leighton Smith, zapovjednik južnih NATO snaga, nazvali su pukovnika marinaca Martina Berndta na nosaču helikoptera USS Kearsarge s naredbom za početak operacije. Dva helikoptera CH-53 Sea Stallion s 51 marincem poletjela su s broda USS Kearsarge kako bi spasila pilota. Helikoptere su pratila dva borbena helikoptera AH-1W SuperCobra i dva jurišna zrakoplova AV-8B Harrier.
U 06:35, helikopteri su stigli do područja gdje je lociran signal kojeg je poslao O'Grady. Piloti su uočili svjetložuti dim koji je izlazio iz šume u blizini kamenitog pašnjaka, gdje je O'Grady aktivirao signalnu raketu. Prvi Sea Stallion, kojim je zapovijedao bojnik William Tarbutton, sletio je i 20 marinaca je iskočilo kako bi uspostavili obrambeni perimetar. Dok je drugi Sea Stallion, pod zapovjedništvom kapetana Paula Fortunata i kapetana Jamesa Wrighta, sletio, iz šume je istrčao O'Grady i ušao u helikopter.