Top News
2239 prikaza

Primorčevu kampanju uništio Sanaderov čovjek, Milanović sebi uzeo ključnu savjetnicu

društvene mreže
Ante Ćaleta bio je analitičar u Milanovićevu stožeru, a Boris Malešević, stručnjak za politički marketing i vlasnik tvrtke Designsystem, osmislio je slogane i kampanju. Predsjednik je potrošio 11 puta manje od Primorca

Potpuno shizofrena kampanja. Tim riječima politički analitičari, ali i HDZ-ovi članovi, opisuju kampanju Dragana Primorca, HDZ-ova kandidata za predsjednika, piše Luka Safundžić u novom broju Expressa. Riječ je, naime, o jednoj od najskupljih, ali i najlošijih izbornih kampanja u Hrvatskoj, kako su je ocijenili naši sugovornici, mahom analitičari i dugogodišnji HDZ-ovi članovi. Također, riječ je o kampanji čiji je glavni protagonist ostvario najlošiji rezultat HDZ-ova kandidata u drugom krugu, a za koju je utrošeno 854.000 eura.

Express je pokušao rekonstruirati tijek kampanje, koja je definitivno bila sve samo ne koncizna, te otkriti tko su ljudi koji su radili na promociji HDZ-ova kandidata.

Početak kampanje vodio je, kako doznaje Express, Ratko Maček, bivši Sanaderov ekspert za PR, koji je, prema mišljenju našeg sugovornika iz HDZ-a, radio sve potpuno pogrešno.

- Maček se zalagao za potpuno prijateljski, pomirljiv nastup u kampanji, misleći da će birači to prepoznati. Kasnije je i Božo Skoko iz Millenium promocije podržao takvu kampanju, što se, kako smo vidjeli, pokazalo kao potpuni promašaj. A HDZ je stao uz Mačeka i mislili su da će odraditi dobru kampanju. Kakva greška - govori nam sugovornik iz HDZ-a.

Primorčev tim sastojao se od raznih savjetnika, od stranačkih do onih koji nisu u HDZ-u. Šef kampanje bio je Ante Mihanović, mladi perspektivni splitski HDZ-ovac, koji je, kako doznajemo, Primorcu sugerirao suprotnu kampanju od one koju je zastupao Ratko Maček, ali nisu ga poslušali. Uz Primorca je bio i njegov mlađi brat, Damir Primorac, redoviti profesor na Sveučilišnom odjelu za forenzične znanosti Sveučilišta u Splitu te redoviti profesor na Pravnom fakultetu Sveučilišta u Mostaru. Braća su jako povezana cijeli život te mu je on bio i emotivni oslonac u kampanji. Uz brata Damira, tu je i Sanja Mlačak, prijateljica Dragana Primorca, koja je 17 godina bila drugi čovjek u medijskoj kući EPH, te Gabrijela Kisiček, profesorica fonetike.

- Sanja Mlačak izvrstan je analitičar, ali nije imala ključan utjecaj na kampanju - rekao je naš sugovornik blizak Primorcu.

Predsjednik Zoran Milanović, koji je uz potporu SDP-a uvjerljivo pobijedio, svaki glas platio je 19 centi, tj. 11 puta manje od Primorca. S tim da su obojica objavili troškove tek do 3. siječnja, a konačni račun dat će tek u veljači. Vrlo dobra kampanja, koja je usklađena s njegovim karakterom. Upravo tim riječima politički analitičar opisao je pobjedničku kampanju Zorana Milanovića.

Express otkriva tko su ljudi iz Milanovićeve pozadine, koji su, kažu nam upućeni, odradili lavovski posao, a sve se na kraju rezultiralo pobjedom, s 1,122.859 glasova.

Kako su nam objasnili Milanoviću bliski ljudi, to su osobe koje su vodile cijelu kampanju i brinule o svemu što se događalo. Tu je prva posebna savjetnica predsjednika, Ivana Pušonjić, koja ga je tijekom kampanje pratila u korak, nema događanja na kojem je on bio, a da ona nije bila. Na fotografiji su još predstojnik Ureda predsjednika, Orsat Miljenić, koji je uz Milanovića već godinama i on mu je definitivno jedan od najbližih suradnika i najvažniji kreator kampanje , tu su SDP-ovac Nikša Peronja, načelnik Jelse te voditelj stožera, zatim Nikola Jelić, Milanovićev glasnogovornik, koji je također uz njega već godinama, te Goran Grobotek, pomoćnik pročelnika kabineta u Uredu predsjednika.

Nakon pobjede u drugom krugu Milanović je na društvenim mrežama zahvalio svojem pobjedničkom timu, a to su, kažu nam upućeni, osobe koje su bile zadužene za teren koji je Milanović neumorno obilazio. To su: Ante Ćaleta, analitičar u stožeru, Boris Malešević, stručnjak za politički marketing i vlasnik tvrtke Designsystem, koji je osmislio slogane i kampanju, Bartol Šimunić, pročelnik kabineta u Uredu predsjednika, Gordana Barberić, tajnica stožera, Ivan Puh, bivši tajnik Foruma mladih SDP-a, Marin Kovačić, suradnik u stožeru, koji je donedavno radio i u uredu glasnogovornika predsjednika, te Peter-Josip Bevanda, menadžer za društvene mreže i suradnik u izbornom stožeru.

Cijelu analizu dvaju timova možete pročitati OVDJE.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.