Ujedinjeni narodi su 10. listopada ove godine odlučili da sjevernokorejski teretni brod Hao Fan 6, dug 140 metara ne smije pristati u nijednu luku na svijetu. Brod je naime prekršio mjere sankcija koje je UN nametnuo Sjevernoj Koreji, odluka je donesena vrlo naglo, a u trenutku donošenja odluke Hao Fan 6 se nalazio južno od Južne Koreje, barem tako govore podaci koje ima MarineTraffic, koji prati lokacije svih brodova po svjetskim morima. Satelitski signal sa broda čuo se sve do 23.17 sati 10. listopada, a onda su nestali i signal i brod.
To inače nije bio prvi put da je neki brod Sjeverne Koreje pod sankcijama. Brod Jie Shun jedan je od četiri broda kojima je zabranjen pristanak u bilo koju luku, a njega su 2016. godine uhvatile egipatske vlasti nakon što su otkrili da se na brodu krijumčari tisuće raketnih granata iz Sjeverne Koreje. Panamske vlasti su 2013. godine zadržale brod Chon Chon Gang, jer su na brodu našli sustave za borbene avione MiG i gomilu eksploziva, a sve je bilo skriveno ispod vreća sa šećerom.
Složili su se kako će Sjevernu Koreju najviše pogoditi ako im zabrane morsku trgovinu robom, jer će time u velikoj mjeri odrezati dolazak keša u Sjevernu Koreju. Prema nekim analizima čak 180 brodova imalo je veze sa Sjevernom Korejom kojoj su pomagali u izvozu robe. To je još uvijek najveće pitanje - koliko je brodova poput Hao Fan 6 koji plove morima i tako krcaju novac režimu u Pjongjangu?
Putevi broda Hao Fan 6 zadnjih tjedana prije nego mu je zabranjen pristanak u sve svjetske luke, a koji inače može nositi oko 8,5 tona tereta, bili su uglavnom oko Južne Koreje, što su opet podaci koji su se očitivali preko satelita i uglavnom su točni. Podatke prati IMO, International Maritime Organization, a brodovi svoje satelite mogu isključiti i više im se ne može ući u trag. Kada ih ponovno uključe, podaci o lokacijama plovidbe pokazuju zapravo "rupu".
"Gotovo da ni ne postoji način da se kapetane brodova može spriječiti da samostalno isključuju transpondere", rekla je za CNN Andrea Berger, stručnjakinja za sjevernokorejski nuklearni program.
Nakon što je Hao Fan 6 nestao s radara, odnosno isključio transpondere 10. listopada, nisu ga uključivali do kraja mjeseca. Bergerova kaže kako nije neobično da brodovi koji imaju veze sa Sjevernom Korejom i koji su uključeni u neki ilegalni posao s tom državom isključuju transpondere u nekom vremenskom razdoblju. Stručnjaci također navode da brodovi nerijetko isključuju transpondere ako je brod u opasnosti, najčešće je to opasnost od pirata.
Podaci broda Hao Fan 6 govore da je 2016. tri puta išao u Sjevernu Koreju i to standardnom rutom koja je poznata za prijevoz ugljena. Dva puta je primijećen u jesen 2016. kod sjevernokorejskog lučkog grada Nampoa. Prvi put 27. rujna, a potom 17. listopada, kada je brod od Lanshana, obalnog gradića u Kini poznatom kao terminal za brodove koji prevoze ugljen, krenuo prema Nampou. U Sjevernoj Koreji je bio opet 20. listopada, kada je narednih nekoliko dana opet isključio transpondere.
Ukoliko se i službeno ispostavi da je brod prevozio ugljen iz Sjeverne Koreje, što je najvjerojatnija opcija, to je ozbiljno kršenje sankcija UN-a.
Mjesec dana nakon što je Hao Fan 6 isključio transponder 10. listopada, njegov signal je uhvaćen u istočnokineskom moru, stotinama kilometara dalje od zadnje lokacije. Naredna dva tjedna samo je kružio tim dijelom i to potpuno bez ikakvog smisla, što su stručnjaci protumačili kao načinom da zbune istražitelje. Isto tako su rekli kako nikad nisu vidjeli da neki brod ovako plovi.
No, malo je vjerojatno da će Hao Fan 6 tražiti dozvolu za pristanak bilo gdje i trenutno, barem su takvi službeni podaci od 4. prosinca, besciljno plovi i dalje onako u krugovima. Ukratko, vrti se u krug i tko zna do kad će.
Na papiru, vlasnik broda Hao Fan 6 je kompanija Trendy Sunshine sa sjedištem u Hong Kongu. Adresa tvrtke je na desetom katu zgrade Billion Centre u Hong Kongu. CNN-ovi novinari su otišli do sjedišta tvrtke, no tamo je nije bilo. Umjesto Trendy Sunshinea tamo su uredi tvrtke SBC International, tvrtke povezane sa Trendy Sunshinenom.
U Hong Kongu nije nezakonito registrirati tvrtku na adresi 'tvrtke kćeri', a zanimljivo da većina kompanija koje se sumnjiči da pomažu Sjevernoj Koreji u kršenju sankcija takve tvrtke redovito registriraju u Hong Kongu, jer u Hong Kongu relativno lako prolaze neprimijećeno.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Bravo novinari , brod dugačak 144 metra a inače može nosit 8 i pol tona , nema šta i jedan novinar je težak 8 i pol tona čiste gluposti
Moje ime je Camila Rodela. Prije dvije godine moj muž traži razvod i otišao nakon dvadeset sedam godina (27) braka. Molio sam ga i on nije Slušajte, otišla sam svojim prijateljima i on nije bio gdje se nalaziti. Rekao sam ... prikaži još! svojoj prijateljica o situaciji i ona mi savjetuje da vidim nazvanu čarobnjak OGAGA KUNTA. Javio sam mu se putem e-pošte, ogagakunta@gmail.com
Moje ime je Camila Rodela. Prije dvije godine moj muž traži razvod i otišao nakon dvadeset sedam godina (27) braka. Molio sam ga i on nije Slušajte, otišla sam svojim prijateljima i on nije bio gdje se nalaziti. Rekao sam ... prikaži još! svojoj prijateljica o situaciji i ona mi savjetuje da vidim nazvanu čarobnjak OGAGA KUNTA. Javio sam mu se putem e-pošte, ogagakunta@gmail.com