Znanost
2657 prikaza

Zašto se u šopingu osjećamo kao da smo na drogama

Shopping
DPA/PIXSELL
Mehanizmi naših predaka iz prethistorije mogu nas odvesti u ovisnost kao o drogama. No, pomaže već i spoznaja što nam se događa, te čista logika

Kupovina kod većeg dijela ljudi izaziva osjećaj želje za posjedovanjem neke stvari, naglu navalu adrenalina kojoj je teško odoljeti. Znak "popust 50%" ili "jednodnevna rasprodaja" kod nekih od nas ima moć sirenskog zova nalik ovisnosti o alkoholu, drogama, čak i hrani. Za iskusiti takav osjećaj čak niti ne morate patiti od poremećaja kompulzivne kupnje. Keonyoung Oh, profesor s Državnog sveučilišta New York Buffalo, stručnjak je za neuromarketing – ne bi čovjek vjerovao da postoji i takvo što. Riječ je o području znanosti koje preko neurologije proučava ponašanje kupaca. On je za BBC objasnio da odluku o kupnji donosimo najčešće u djeliću sekunde. I čim smo odlučili, preplavljuje nas pozitivna emocija, osjećamo se dobro, samo što i tu postoji kvaka, jer se, kad se osjećaj ugode povuče, poput narkomana počinjemo osjećati krivim ili naprosto padnemo. Psihologinja potrošača iz San Francisca Kit Yarrow objašnjava da je to razlog zašto imamo poriv vratiti se, prije ili kasnije, po još.

Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude. Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima. S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima, ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.