Bernie Ecclestone više nije šef Formule 1. Nakon gotovo četiri desetljeća u najbržem sportu, karizmatični Britanac odlazi u zasluženu, ali i prisilnu, mirovinu. Američka kompanija Liberty Media preuzela je krovnu organizaciju Formule 1 u dogovoru navodno vrijednom oko 8 milijardi dolara. Novi šef postaje Chase Carey, zamjenik šefa 21st Century Foxa, a Ecclestoneu je preostala samo savjetnička uloga.
Kada je u kasnim pedesetim uradio svoje prve korake u sportu kao menadžer vozačima da bi nakon grozne smrti Stuarta Lewis-Evansa se povukao u mirovinu. Lewis-Evans je umro od opeklina zadobivenih nakon eksplozije motora tijekom utrke u Maroku 1958. godine. Dvanaest godina trebalo mu je da se vrati sportu, opet kao menadžer vozaču, ali i ovog puta je doživio tragediju. Njegov vozač Jochen Rindt poginuo je 1970. godine u Monzi dok je bio na prvom mjestu u poretku vozača i samouvjereno je gazio prema naslovu prvaka.
Bernie i Brabham
Samo godinu dana kasnije, 1971. godine počinje njegov streloviti uspon u Formuli 1. U sezoni '71. godine je preuzeo ekipu Brabham za 100.000 funti, a neki će reći da je to bilo debelo ispod tržišne cijene. Nekoliko godina kasnije osnovao je Udruženje konstruktora gdje je okupio sve natjecateljske ekipe iz sporta i počeo je pregovore sa svima. Pregovarao je sa sponzorima utrka i timova, pregovarao je s vlasnicima staza, pregovarao je s lokalnim vlastima, doslovno sa svima.
Rezultat njegove pregovaračke sposobnosti? Formula 1 prerasla je svoje ograničene gabarite i postala najgledaniji sport na svijetu osim Olimpijskih igara i svjetskog prvenstva u nogometu, piše BBC. Nakon što je prodao Brabham u osamdesetima posvetio se upravljanju Formulom 1 i nastavio je dovlačiti sve više i više novca. Nakon što je preuzeo komercijalna prava od ekipa sredinom devedesetih postao je i službeno Alfa i Omega sporta.
Tijekom devedesetih su ta prava promijenila mnoge vlasnike, ali Bernie je i tu uspio. Iako je 1999. godine imao operaciju srca i ugrađena mu je trostruka premosnica, on je nastavio nizati uspjehe na poslovnom planu. Iduće godine je postigao dogovor s dugogodišnjim prijateljem Maxom Mosleyem gdje je 110-godišnji najam istih tih prava plaćen oko 360 milijuna dolara. Kritičari su opet rekli da je to apsurdno nizak iznos za nešto tako vrijedno.
Tada je počela još jedna rudna pregovora, spajanja i dogovora o vlasništvu ili najmu komercijalnih prava što je dovelo do suđenja u Njemačkoj za plaćanje mita. Slučaj je završio kada je Bernie platio 100 milijuna dolara kako se ne bi išlo u postupak utvrđivanja krivnje.
Neizmjerno nasljedstvo
Četiri desetljeća je proveo na čelu Formule 1. Stekao je poslovno carstvo vrijedne stotine milijuna dolara. Izgradio je Formulu 1 u ono što je danas, ali Britancu se sve više zamjera to što nije pratio trendove. Utrke su postajale sve skuplje, a danas samo rijetke države se usude uložiti desetke milijuna dolara u održavanje utrke svake godine. Zbog toga više ne gledamo veliku nagradu Francuske, ali svjedočimo utrci u glavnom gradu Azerbajdžana. Britanski mediji pišu da je Azerbajdžan platio oko 70 milijuna dolara za održavanje utrke.
Ekipe se bore s financijama, a sve češće se događa da lošije plasirane ekipe bankrotiraju. S druge strane, Ferrariju se plaćaju milijunski iznosi kako ne bi sudjelovao u drugim motosportovima. Što će novi američki vlasnici napraviti s Ecclestoneovim nasljedstvom tek ostaje za vidjeti, ali jedno je sigurno, Formula 1 više nikad neće biti ista bez Bernijeve pojave na svakoj utrci.