Ekonomix
523 prikaza

Gordana Kovačević najmoćnija žena hrvatskog biznisa

Gordana Kovačević
Boris Ščitar/ PIXSELL
Drugo mjesto osvojila je Ana Stojić Deban, donedavna predsjednica Uprave Zagrebačkog holdinga, a treća je Iva Balent

Predsjednica Uprave Ericssona Nikole Tesle Gordana Kovačević predvodi listu 300 najmoćnijih žena u hrvatskom biznisu u izboru časopisa Lider, objavljeno je u četvrtak na međunarodnoj konferenciji Žene u biznisu. 

Drugo mjesto osvojila je Ana Stojić Deban, donedavna predsjednica Uprave Zagrebačkog holdinga koja je postala njegova privremena upraviteljica, a treća je Iva Balent, uz objašnjenje da je postupno napredovala u Agrokoru te danas upravlja najvećim marketinškim proračunom u Hrvatskoj.

Četvrtoplasirana Anita Letica karijeru je gradila u farmaciji da bi 2008. otišla u duhansku industriju te ove godine zasjela na čelo tvrtke Phillip Morris Zagreb. Slijedi Mladenka Grgić, predsjednica Nadzornog odbora osiguravajuće kuće Euroherc. 

Nakon što je 10 godina nosila titulu najmoćnije žene u hrvatskom biznisu, Ljerki Puljić, članici Nadzornog odbora Agrokora, ove je godine uručeno posebno priznanje te je postala predsjednicom organizacijskog odbora Liderove konferencije Žene u biznisu. 

Tijekom te konferencije više je puta istaknuto kako spolna raznolikost u vodstvu kompanija potiče  učinkovitost i inovativnost. 

O švedskoj praksi govorila je ministrica za socijalnu sigurnost Annika Strandhall rekavši da je švedska Vlada feministička, a Švedska prilično razvijena zemlja po ravnopravnosti spolova odnosno da je ta ravnopravnost u srži njihovog nacionalnog i međunarodnog djelovanja. Kazala je, međutim, da ta zemlja nikada nije imala premijerku, iako u švedskoj vladi i parlamentu, gdje je 44 posto zastupnica, postoji spolna uravnoteženost. 

"Ravnopravnost spolova korisna je za gospodarstvo no brojni su razlozi zašto je zastupljenost žena na čelnim pozicijama kompanija još uvijek mala i zbog kojih moramo mijenjati norme", kazala je. 

Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova Višnja Ljubičić istaknula je da su žene racionalnije u donošenju odluka tijekom kriznih situacija. Potkrijepila je to podatkom kako je u posljednjih deset godina, od kojih je sedam bilo kriznih, broj žena u poduzetničkoj populaciji u Hrvatskoj porastao s deset na 30 posto.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.