Ekonomix
225 prikaza

Osam velikih poduzetničkih uspjeha

Novac
Thinkstock
Neki od najuspješnijih biznismena brzo su prepoznali priliku i stvorili velika poslovna carstva

Imali su ideju, iskoristili su priliku i postali milijarderi. Nije im bilo lako, ali – i to je život. Radili su na svoj način, svladali poduzetničke vještine i primjenili ih. Stoga ne gubite vrijeme, nego ga iskoristite. I oni su. Entrepreneur donosi osam nevjerojatnih priča o tvrtkama za koje ste vjerojatno čuli.

Pierre Omidyar | Author: Press Association/PIXSELL Press Association/PIXSELL

Pierre Omidyarov način

Pierre Omidyar je programer koji je 1995. godine odlučio svoje stvari prodati na aukciji putem svog portala. Sve je krenulo s AuctionWebom, kako se tada zvao i bio je njegov privatni projekt. No, kako je promet rastao, Omidyar se moramo 'upgrejdati', te je počeo naplaćivati ljudima naknadu. Uskoro je zaposlio prvog zaposlenika, koji je vodio uplate. Taj projekt je prerastao u današnji eBay.

John Ferolitov i Don Vultaggiov način

Ovaj brooklynski dvojac još 70-ih godina započeo je s distribucijom piva iz prtljažnika VW-ovog autobusa. Samo dva deseteljeća kasnije, kada su vidjeli kako Snapples dobro radi, odlučili su probati i s bezalkoholnim pićima te pokrenuli ArizonaGreenTea. Danas su distributeri broj 1 u Americi i cijelom svijetu. Obojica su i dalje suvlasnici ove tvrtke. 

Steve Wozniak | Author: DPA/PIXSELL DPA/PIXSELL

Steve Wozniakov i Steve Jobsov način

Njih su dvojica bili prijatelji još od srednje škole, zajedno su odustali od fakulteta i zatim počeli raditi noćne smjene na računalnim igrama u Atariju. I treći osnivač Applea, Ron Wayne radio je s njima u Atariju.

Joe Columbeov način

Nakon lanca trgovina mješovitom robom koje je posjedovao u južnoj Kaliforniji, Columbe se dosjetio kako njegovim kupcima možda treba nešto više od klasičnih namirnica. Tako je preokrenuo svoj biznis, pa je otvorio tematsku trgovinu u Pasadeni, koju je opskrbio finim vinima i alkoholnim pićima, pomno je odabrao radnike i dao im dobre plaće, a zatim je te tematske trgovine otvorio na više lokacija u blizini fakulteta, jer je shvatio da će mu studenti biti dobri kupci. Uskoro je uveo i zdravu hranu i tako je nastao poznati američki lanac Trader Joe.

Howard Schultz | Author: Press Association/PIXSELL Press Association/PIXSELL

Howard Schultzov način

Kao pripravnik koji je radio u jednoj pržionici kave u Seattleu, Schultz je otputovao u Milano. Od tamo se vratio pomalo impresioniran i odlučio u Seattleu ponuditi vrhunski espresso, kakvog imaju u Italiji. Njegov poslodavac nije bio zainteresiran za to, ali ga je financijski 'pogurao'. Na kraju mu je čak i prodao svoj brend Starbucks. 

Konosuke Matsushitov način

Još 1917. godine u Japanu, 23-godišnji pripravnik došao je pred upravu Osaka Electric Light tvrtki i predložio im kako poboljšati utičnicu. Šef za to nije bio zainteresiran pa je Matsushito počeo izrađivati uzorke u vlastitom podrumu. Kasnije je prešao na bicikle s baterijskim punjenjem te druge električne proizvode. Matsushito Electric 2008. godine promijenio je naziv u Panasonic koji sada vrijedi 66 milijardi američkih dolara. 

Phil Robertson | Author: Press Association/PIXSELL Press Association/PIXSELL

Phil Robertsonov način

Phil Robertson je toliko volio lov na patke da je radije odabrao taj poziv nego da postane profesionalni igrač američkog nogometa. Pokrenuo je kompaniju Duck Commander i osvojio javnost i medije sa svojim biznisom, ali se i proslavio kao 'glava' obitelji 'seljačina' (rednecksa), poznatih pod imenom Duck Dynasty.

Matt Maloneyev i Mike Evansov način

Ovom čikaškom paru programera koji su radili za Apartmens.com dozlogrdilo je zivkanje po restoranima kako bi si naručili večeru. Tada su se dosjetili, zašto ne postoji trgovina za dostavu hrane? Započeli su tada s GrubHubom koji je u travnju prošle godine izašao na burzu, a sada vrijedi više od tri milijarde američkih dolara.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.