Na novoj listi najvrjednijih svjetskih brendova, među top 10, našle su se i dvije kineske kompanije. Alibaba se tako našao na 9. mjestu s vrijednosti od oko 113 milijardi dolara nakon što su svoju djelatnost proširili na polja kao što su mobilno plaćanje i sl.
Tencent (TCEHY) sa sjedištem u Shenzhenu, na ljestvicu BrandZ, među prvih deset ušao je 2017. godine i tijekom godine samo se još više razvijao i jačao. Trenutačno se nalazi na petom mjestu, s vrijednosti od 179 milijardi dolara što je više od 65 posto u usporedbi s prošlom godinom. Smjestio se tako iza Googlea, Applea, Amazona i Microsofta no ispred Facebooka.
Tencent se specijalizirao za online igre, aplikacije, razmjene poruka i online plaćanje. Njihova vrijednost na tržištu procjenjuje se na 490 milijardi dolara, što je više nego vrijednost američke najvrjednije banke JPMorgan Chase, piše CNN.
Top 10
1. Google
2. Apple
3. Amazon
4. Microsoft
5. Tencent
6. Facebook
7. Visa
8. McDonald's
9. Alibaba
10. AT&T
Rezultati pokazuju kako su Tencent i Alibaba uspješno prevladale niz prepreka i postale globalno snažne.
"Izazovi kojima su izložene kineske kompanije nisu mali. Potrošači su manje svjesni o prisutnosti takvih kompanija na međunarodnim tržištima, pokazuju manjak povjerenja uzrokovan raznim povijesnim pitanjima a mala želja kineskih kompanija da snažno ulažu u oglašavanje dovela ih je u lošu poziciju usporedbi sa već dokazanom konkurencijom", rekla je Doreen Wang, šefica BrandZ.
Ovom novom trendu zasigurno je pomogla i promjena u razmišljanju kineskih potrošača koji su prepoznali vrijednost njihovih domaćih brendova. Posebno mlađi potrošači, naglasila je Wang. Alibaba se uspješno širi i na području Brazila, Čilea i ostalih latinskoameričkih država preko online servisa AliExpress koji "brzo postaje vodeća online platforma", dodaje Wang.
Prisutni su i u Izraelu, Španjolskoj i Južnoj Koreji.
Tencent je pak postao snažno prepoznatljiv i na azijskom tržištu posebno na Tajlandu i Singapuru.
Na vrhu ove ljestvice koja se objavljuje svake godina, već osam godina zaredom je Google je na vrhu, od ukupno 12 godina koliko se ocjenjivanje provodi. Procijenjena vrijednost Googlea je 302 milijarde dolare, više za 23 posto u odnosu na prošlu godinu.