Ekonomix
143 prikaza

U Brodosplitu počela gradnja najvećeg jedrenjaka na svijetu

Jedrenjak kod Pule
Dusko Marusic (PIXSELL)
Brod će biti dug 162 i širok 18,5 metra, nosivosti 2000 tona, imat će pet jarbola i jedra ukupne površine 6.347 kvadratnih metara

Brodosplit je u utorak objavio da je u tom brodogradilištu započela obrada čelika za novogradnju 483, budući najveći brod s križnim jedrima na svijetu, koji je ugovoren s kompanijom Star Clippers Ltd. iz Monaka.

Brod će biti dug 162 i širok 18,5 metra, nosivosti 2000 tona, imat će pet jarbola i jedra ukupne površine 6.347 kvadratnih metara, navode iz Brodosplita, dodajući da će brod biti čelične konstrukcije, dok će paluba biti kompletno pokrivena tikovinom najviše kvalitete.

U priopćenju se prenosi i izjava predsjednika Uprave Brodosplita Tomislava Debeljaka kako će, zbog povećane globalne potražnje za krstarenjima, naročito na brodovima s jedrima, naručitelj Star Clippers Ltd. novim brodom proširiti postojeću flotu koja se trenutno sastoji od tri takva broda.

"Uspješna realizacija ovog ugovora, uz potporu HBOR-a, pridonijeti će održivom poslovanju grupe Brodosplit i očuvanju njezine temeljne djelatnosti, a osigurat će ulazak Brodosplita na rastuće tržište jedrenjaka te dobivanje značajnih referenci", ističe Debeljak.

Iz Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR) su početkom srpnja objavili da su izdavanjem police osiguranja povrata dijela kredita podržali grupu Brodosplit u projektu izgradnje jedrenjaka za monegaškog naručitelja.

Naime, kupnju broda financira njemačka KfW Ipex banka zajedno s drugom komercijalnom bankom, a jedan od preduvjeta za ispunjenje ugovora o kreditu bilo je i izdavanje police osiguranja kojom HBOR preuzima rizik povrata dijela kredita kojeg je KfW Ipex odobrio naručitelju broda.

Kako navode iz Brodosplita, brod će imati pet paluba, na njemu će moći boraviti 450 osoba, od čega će 300 putnika biti smješteno u 150 luksuznih kabina, a do 150 članova posade u 74 kabine.

Brod je isključivo namijenjen jedrenju, iako će imati dva potpuno neovisna elektromotora. Pri projektiranju i gradnji poštivat će se koncept "siguran povratak u luku". Taj sustav zapravo znači da će sva ključna oprema na brodu biti duplirana, zbog čega je predviđena gradnja dvije strojarnice s uređajima za proizvodnju električne energije i vode, svih sustava goriva i maziva te dodatni zapovjedni most.

Na brodu će praktički sve biti dvostruko pa će se u slučaju bilo kakvog zatajenja, požara ili poplave bilo kojeg prostora ili zona na brodu moći vratiti u luku sa udaljenosti od gotovo 2000 nautičkih milja, što je inače najudaljenija točka od kopna na moru, objašnjavaju iz Brodosplita.

Predviđeno je da plovi svim morima svijeta, pa čak i kod Arktika i Antarktike, zbog čega će biti izgrađen u skladu sa zahtjevima za klasu leda.

Brzina broda s jedrima iznosit će oko 16 čvorova, a moći će ploviti i brzinom od 20 čvorova uz prave vremenske uvjete i uvježbanost posade. S pogonom od dva motora moći će ploviti 16 čvorova.

Star Clippers Ltd. je prisutan na europskom i američkom tržištu te je poznat po brodovima koji su vjerna reprodukcija klasičnih jedrenjaka. Tako će se i novi brod graditi po uzoru na brod "France II" iz 1911. godine, navode iz splitskog škvera.

Porinuće se očekuje u ljeto 2016. godine, a primopredaja krajem 2017. godine, piše Poslovni dnevnik.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.