Ekonomix
2441 prikaza

Uber se bori za opstanak: Gube tržište, ne daju im da rade

Taksisti protiv Ubera
Jose CABEZAS/REUTERS/PIXSELL
Ova godina bila je iznimno teška za jednog od najvećih svjetskih gubitaša

Uber je pretrpio veliki udarac u ponedjeljak nakon što su londonske vlasti donijele iznenađujuću odluku da mu ne produže dozvolu za vođenje taksija zbog neriješenih sigurnosnih problema, dovodeći u pitanje može li tvrtka nastaviti s radom na svom najunosnijem europskom tržištu.

Odluka neće odmah utjecati na Uberovo prisustvo na londonskim ulicama. Iz Ubera javljaju je da će uložiti žalbu na odluku, pokrećući dug pravni postupak. Uber može nastaviti s radom cijelo vrijeme do rješenja procesa, piše New York Times.

Ovakve vijesti dodatno otežavaju već tešku godinu za tvrtku, koja je u svibnju organizirala razočaravajuću javnu ponudu dionice. Uber je od tada doživio promjene na samom vrhu upravljačke strukture, imao je nekoliko rundi otpuštanja zaposlenika i suočio se sa stalnim javnim nadzorom zbog sigurnosti svojih putnika.

Uber Potresno Life Šokantan izvještaj o uvjetima rada zaposlenika Ubera

Transport for London, koji regulira taksi i privatne usluge iznajmljivanja prijevoza u gradu, rekao je da Uber nije ispunio standard potreban za posjedovanje taksi dozvola. Regulatori kažu da je Uber imao čitav niz propusta koji su ugrožavali sigurnost putnika, uključujući ranjivosti u Uberovoj aplikaciji koja je omogućila neovlaštenim vozačima da prevoze tisuće vozača.

"Jasno je da su se ti problemi pojavila, ali također je zabrinjavajuće da ne možemo biti sigurni da se slični problemi neće ponoviti", izjavila je Helen Chapman, direktorica licenciranja, reguliranja i naplaćivanja u Transport for London.

Uberovo iskustvo u Londonu potencira širu problematiku sa zakonodavcima. U Europi se tvrtka borila da uđe u zemlje poput Njemačke, Španjolske, Italije i Danske, gdje su stroži propisi ograničili dostupnost.

London je jedno od najvažnijih tržišta Ubera, ali također je poprište nekih od najspornijih borbi s državnim vlastima. Tvrtka se godinama bori za zadržavanje licence u britanskoj prijestolnici.

U 2017. vlasti u Londonu također su oduzele Uberovu dozvolu zbog, između ostalog, lošeg nadzora vozača. Uber se žalio na odluku i dobio je 15-mjesečnu dozvolu nakon što je pristao na veći nadzor vlade i nekoliko promjena politike, uključujući usvajanje pravila o prijavljivanju incidenata policiji, micanje umornih vozača s ceste i imenovanje novog neovisnog odbora koji će nadgledati poslovanje u Velikoj Britaniji.

Uber Čuvajte se ocjena Tehno Ako koristite Uber, zanimat će vas njihova nova pravila

Gradske vlasti priznale su da je Uber "napravio brojne pozitivne promjene i poboljšanja u svojoj kulturi, vodstvu i sustavima", ali nije otišao dovoljno daleko. Licenca tvrtke trebala je isteći u 23:59. u ponedjeljak, piše New York Times.

Prijevozno tijelo reklo je da je jedan od glavnih problema to što je sustav puštao neovlaštene vozače da koriste Uberovu platformu. Vozači su, u dogovoru s ovlaštenim prijevoznicima, preuzimali putnike pod korisničkim računima ovlaštenih vozača. Najmanje 14.000 putovanja obavila su najmanje 43 vozača koja su se odlučila za ovo rješenje.

"To znači da su sva putovanja bila neosigurana, a neka putovanja odradili su vozači bez licenci", rekao je Transport for London.

Ovakva praksa, poznata kao "podmetanje računa", predstavlja izazov regulatorima. Tvrtke za dostavu hrane također su imale slične probleme. 

Londonski dužnosnici naveli su ostale sigurnosne nedostatke Ubera, uključujući slučajeve kada su otpušteni ili suspendirani vozači uspjeli stvoriti drugi račun. Transport for London našao je nekoliko primjera u kojima vozači nisu imali važeće osiguranje. Regulatori su rekli da su zbog obima problema izgubili vjeru u Uberovu sposobnost poboljšanja.

Uber je u izjavi rekao da će raditi normalno, te da su uložili žalbu na odluku, koju je nazvao "neobičnom i pogrešnom." Kompanija je navela da je prva obavijestila regulatore o neovlaštenim vozačima u svibnju i otada je zatvorila korištenu rupu u aplikaciji.

"Razumijemo da se od nas očekuje puno, kao što bi i trebalo biti", napisao je na Twitteru Dara Khosrowshahi, izvršni direktor Ubera. "Ali ova je odluka TfL jednostavno pogrešna. U zadnje 2 godine temeljno smo promijenili način poslovanja u Londonu. Došli smo vrlo daleko - i nastavit ćemo napredovati zbog milijuna vozača i putnika koji se oslanjaju na nas. "

Uber Taxi-div Ekonomix Dok je Uber 'propadao' radnici su se nalijevali alkoholom

Khosrowshahi pridružio se Uberu 2017. obećavši promijeniti kulturu tvrtke, koja je bila poznata po tome što je rast postala njegov glavni prioritet i plutajuća vladina regulacija. No, Uber se i dalje suočava s kritikama zbog sigurnosti i i optužbi da ne poduzimaju dovoljno da zaštiti vozače i vozače, piše New York Times.

U Sjedinjenim Američkim Državama, senator Richard Blumenthal, Demokrat iz Connecticuta, pozvao je Uber i Lyft da usvoje provjere otiska prsta na vozačima, nakon što je Washington Post nedavno izvijestio o politikama koje su spriječile da se neki incidenti prijave policiji i nedostatak dijeljenja informacija o problematičnim vozačima.

Oduzimanje licence u Londonu u konačnici bi moglo imati znatne financijske posljedice za kompaniju, koja se bori da ostvari pozitivno poslovanje, a ovog mjeseca prijavila je 1,2 milijarde dolara gubitaka u posljednjem kvartalu.

Uber je također najavio niz novih mjera ovog mjeseca, uključujući pojačanu obuku o sigurnosti za vozače, „tipku za diskriminaciju“ koja omogućava vozačima i putnicima da prijave zloupotrebu i direktnu liniju za hitne službe.

U Londonu je Uber rekao da će uvesti nove sigurnosne provjere kako bi se potvrdio identitet vozača prije nego što mogu koristiti aplikaciju. Sličan je postupak pokrenut i u Australiji, nakon što se neovlašteni vozač koji je lažno koristio račun prijatelja priznao krivicu za silovanje žene.

Uber, koji je u London stigao 2012. godine, u gradu ima oko 45.000 vozača.

Uber Najveći gubitak Ekonomix Uber ispušio 4,3 milijarde kuna i to u jednom danu

Sadiq Khan, gradonačelnik Londona, rekao je da Transport for London ne može biti siguran da Uber ima dovoljno pravila kako bi "spriječio još jedno ozbiljno ugrožavanje sigurnosti u budućnosti".

"Znam da je ta odluka možda nepopularna kod Uberovih korisnika, ali nama najvažnija je sigurnost", rekao je u izjavi.

Organizacije koje predstavljaju vozače tradicionalnih taksija u Londonu tvrde da Uber podcjenjuje njihovo poslovanje i lobiraju protiv obnavljanja licenci tvrtke. Neki, uključujući Stevea McNamaru, glavnog tajnika Udruženja licenciranih taksista, proslavili su odluku u ponedjeljak i rekli kako će građani Londona kao rezultat toga biti "sigurniji."

"Uber je imao 17 mjeseci da ispuni uvjete njihove privremene dozvole, a opet su riskirali puštajući vozače koji nemaju odgovarajuću licencu ili osiguranje."

Drugi su rekli kako je odluka nepravedno naštetila tisućama vozača koji koriste platformu.

"Odluka gradonačelnika da još jednom odbije dozvolu Uberu težak je udar za 50.000 vozača koji rade pod nesigurnim uvjetima", rekao je James Farrar, predsjednik ogranka "United Private Hire Drivers" iz Nezavisnog sindikata radnika Velike Britanije. "Mnogi će se sada suočiti s nevoljama ne samo sa nezaposlenošću, već i sa velikim dugom dok se bore za otplatu svojih automobila."

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.