Amerika. Mjesto prijelaza. Sudar svjetova. Uzlet Novog uz evoluiranje Starog donio je uzlet sasvim nove kulture. Postojeće i sveprisutno, a opet tako mitsko odrednica je geografskog što ga Amerika zauzima na karti i prostornog u stvarnom životu. Imajući to na umu, lakše je shvatiti zašto Britanac Neil Gaiman za sraz “svojih” starih i novih bogova odabire referencijalnošću ispunjen, ali još dovoljno prazan američki prostor. U tradicijom natopljenoj Europi ili tradicijom sapetoj Velikoj Britaniji priča ne bi bila jednako uvjerljiva. Teško je danas, kad se Neil Gaiman profilirao u jednog od najvažnijih pisaca s početka tisućljeća, i zamisliti situaciju iz 2001., kad su nastali “Američki bogovi”. Gaiman je bio poznat samo zagriženim poklonicima stripovske umjetnosti, s “Nevermoreom”, književnom adaptacijom njegova scenarija za BBC, i “Zvjezdanom prašinom”, kao prvim izletima u književne vode. No upravo ga je citatnošću ispunjeno, opsežno djelo o srazu tradicije i modernosti, spoj američkog romana, fantastične priče i komadićaka raznorodnih, modernih i antičkih mitologija prokazalo kao vrsnog slalomaša neopterećenog žanrovskim ili kojim drugim književnim podjelama. Priča započinje puštanjem Shadowa Moona, osuđenog razbojnika, iz zatvora.
309
prikaza
Božanska ekipa ima problem - rijetki još vjeruju u njih!
1/3
Klasik Neila Gaimana u proširenom izdanju,pojačan ilustracijama Daniela Egneusa
Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude.
Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima.
S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima,
ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Prijavi se
Prijavi se putem Facebooka