Od trenutka kreacije pa sve do smrti 2020. godine, Milton Glaser nije vidio ni novčića od svog vjerojatno najpoznatijeg dizajna. I unatoč tome, nikad nije pokazivao znakove gorčine. Govorio je da je ponosan autor i to je bilo dovoljno. Zarađivalo se na drugim stvarima. Nije bio problem, jer kad nosiš titulu najvećeg, novac dolazi i s drugih strana. Recimo, od dizajniranja logotipa za DC Comics. Ili brendiranja pekarnica, trgovina, instituta, sveučilišta, Fortune 500, Vespe i Trump Vodke. Potpisao je naslovnice knjiga Philipa Rotha i Marshalla McLuhana, ali i časopisa kao što su The Nation i Esquire. Kad su Lincoln Center, Carnegie Hall, Muzej holokausta, Van Gogh Estate, Metropolitan Opera i Olimpijske igre 1984. trebali nekoga da im izradi plakate, zvali su Miltona Glasera. Plaćali su dobro jer kvaliteta nije jeftina. Ali od I <3 NY, jednog od najpoznatijih logotipa na svijetu, Glaser nije zaradio ni dolara, iako tisuće drugih jesu, s majicama, kapama, šalicama, značkama... Izjava ljubavi rodnom gradu postala je svojevrsno javno dobro, otvoreno “remiksiranju” na svim stranama svijeta.
3604
prikaza
Do smrti nije zaradio ništa od svojeg najpoznatijeg djela
1/10
Iza sebe je ostavio nekoliko stotina plakata, neki kažu 300, a neki 400, no četrdesetak ih se nalazi i u Hrvatskoj. Bilo bi šteta da propustite izložbu koja još traje u Muzeju suvremene umjetnosti
Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude.
Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima.
S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima,
ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Prijavi se
Prijavi se putem Facebooka