Proročanstvo zapisano u naslovu famozne pjesme The Bugglesa "Video Killed The Radio Star", s kojom su Trevor Horn i Geoff Downes uboli jedan od europskih top hitova na prijelazu iz ‘70-ih u ‘80., počelo se ispunjavati nepune dvije kasnije. U jesen 1981. medijska korporacija Viacom pokrenula je MTV i povukla cijeli glazbeni svijet u epohu video popa. MTV hitovi koji će se više gledati nego slušati tražili su novi profil izvođača pa su veliki lovci na talente proširili potragu do neistraženih zakutaka klupske scene.
Najbolji ulov imao je Seymour Stein iz Sire Recordsa, nenadmašni diskografski strateg američkog novog vala, izdavač Ramonesa i Talking Headsa. Njegov adut za osvajanje MTV ekrana bila je Madonna Louise Ciccone, bivša disco plesačica iz pratnje Patricka Hernandeza i bubnjarka njujorškog new wave benda Breakfast Club. Premda je u disko groznici i new wave euforiji igrala samo sporedne uloge, Stein je na njezinim demo snimkama uočio rijetko viđen komercijalni potencijal.
Debitantski album “Madonna” prodan je u tri milijuna primjeraka, a videospotovi “Lucky Star” i “Borderline” preko noći su stvorili ultimativnu MTV ikonu. Ohrabrena globalnim uspjehom, Madonna je poželjela samostalno producirati drugi album, ali Stein je ipak angažirao velikog meštra plesnog ritma Neila Rodgersa, koji je u to doba radio na Bowiejevu bestseleru “Let’s Dance”.
Početna dvomilijunska naklada albuma “Like a Virgin” narasla je na fantastičnih 20 milijuna, cure su masovno kopirale svaki novi Madonna look, dečki su je obožavali, a najveći MTV pop fenomen zaludio je i neke beskompromisne alternativce, pa su Sonic Youth pokrenuli kultni projekt Ciccone Youth i na osebujan način interpretirali “Into the Groove”. Kraljica popa još je godinama i desetljećima nezaustavljivo širila granice svojega imperija i povećavala broj odanih sljedbenika. Prodala je 300 milijuna ploča i preduhitrila krizu diskografske industrije spektakularnim transferom iz Warnera u Live Nation za 120 milijuna dolara.
No na isteku desetogodišnjeg lukrativnog ugovora činilo se kako je najmoćnija svjetska koncertna agencija u tom dealu višestruko profitirala, dok je Madonna prošla kao Fernando Alonso u posljednjim sezonama za upravljačem Formule 1. Dvostruki svjetski prvak je sve do oproštajne utrke bio jedan od najbolje plaćenih vozača na stazi, ali više nigdje nije pobjeđivao. Nakon kreativnog vrhunca karijere dosegnutog 1998. na briljantnom albumu “Ray of Light”, zasluženo nagrađenom s četiri Grammyja, još je samo “Music” zadržao visoko postavljene standarde.
Konceptualni “American Life” zapeo je na preambicoznim pokušajima društvenog angažmana i otvaranjima teških političkih tema. Poslije albuma “Hard Candy”, koji je iz nezavidnog prosjeka izvukla tek dobro pogođena kombinacija s Justinom Timberlakeom i Timbalandom u pjesmi “4 Minutes”, Madonni je sasvim ponestalo hitova za privlačenje nove YouTube publike, dok se njezina stara sljedba neumitno osipala. Live Nation je 2009. zbog slabe prodaje ulaznica otkazao koncert na ljubljanskom hipodromu Stožice.
Tri godine kasnije iz istog razloga propalo je i gostovanje na Maksimiru. Na UK chartu, koji je bio jedno od njezinih najjačih uporišta, pad popularnosti izgledao je još dramatičnije. U prethodnim dekadama tamo je imala po 20-ak top 10 singlova, u posljednjoj ni jedan. Selidba u Lisabon s 13-godišnjim posinkom Davidom, koji je počeo trenirati nogomet u prestižnoj Benficinoj akademiji, poklopila se s pripremama za 14 studijski album “Madame X”.
Najavni singl “Medellin”, snimljen u duetu s kolumbijskim reggaeton superstarom Malumom, trebao je pokazati može li prva dama MTV-ja pokoriti YouTube. Prvi rezultati nisu nimalo ohrabrujući. Sa 16 milijuna klikova prikupljenih u deset dana Madonnin spot se baš nikako ne može mjeriti s najtraženijim planetarnim YouTube hitovima. Kad se Maluma pojavio kao Shakirin partner u sexy spotu “Chantaje”, YouTube je skoro eksplodirao.
Više od 100 milijuna klikova nakon tri tjedna, do danas 2,4 milijarde. Shakira je s tiražama albuma i singlova prvi put pretekla Madonnu već na na prijelazu u novi milenij, dok je u još uspješnijem nastavku karijere osigurala nedostižnu prednost uvezivanjem hispanoameričkog i angloameričkog tržišta. Shakirin sugarboy u Madonninu spotu neće ništa bitno promijeniti. Više bi vrijedio jedan dobar savjet starog lisca Seymoura Steina (77) koji je tek prošle godine otišao u mirovinu s položaja predsjednika uprave Sire Recordsa i dopredsjednika Warner Brosa.
Madonna je bila Steinov najveći projekt i nitko joj ne bi mogao preciznije objasniti što je sve pogrešno na singlu “Medellin” koji je debitirao na neuglednom 87. mjestu Billboard charta i potom ispao iz top 100. Šefovi njezine sadašnje izdavačke kuće Interscope to joj neće zamjeriti. Previše su zaokupljeni fenomenalnim startom svoje najnovije akvizicije, 17-godišnje kalifornijske dream pop trap senzacije Billie Eilish. Nakon efektne live premijere nastupnog albuma “When We All Fall Asleep, Where Do We Go?” na pozornici Coachelle, mlađahna kantautorica ovih dana ima čak osam singlova u top 100 na Billboard chartu i tri singla na UK Top 40. Na zagrebačkim ulicama već se može opaziti kako cure preuzimaju njezin look, a u kombinaciji s impresivnim glazbenim talentom sve izgleda kao početak dugotrajne globalne dominacije.
Billie Eilish je sadašnjost i budućnost pop glazbe, Madonna se zbog očajnog singla “Medellin” može pouzdano osloniti jedino na slavnu prošlost. To se vidjelo čak i u pregovorima za gostovanje na Eurosongu u Izraelu. Cijena nije bila nimalo sporna jer se odmah uključio američko-izraelski biznismen Sylvan Adams koji će joj za izvedbu dvije pjesme uplatiti 1,3 milijuna dolara. Organizatori su prihvatili sve njezine uvjete osim želje da u Tel Avivu izvede novi singl i jedan od starih hitova. “Medellin” je odbijen s potpuno nejasnim objašnjenjem da bi naslov pjesme mogao imati nezgodne političke konotacije. To je valjda bio najpristojniji način da se pošalje poruka kako nova Madonna ne prolazi čak ni na Eurosongu.