Višestruki dobitnik Tonyja, redatelj Jack O’Brien, na pitanje usuđuje li se raditi s lutkama odgovara: “Ako ste vjerni tradiciji, onda će publika za vas napraviti veliki dio posla”. Kad je u pitanju lutkarstvo u Hrvatskoj, još se mnogo toga ne usuđujemo. Otvoriti mu prostor na nekom od naših uglednijih kazališnih festivala ili ga propustiti u kazalište za odrasle. Pritom ne mislim tu na grandomaniju poput “War Horsea”, hita iz londonskog The Nationala, nego kreativnu sinergiju različitih izvedbenih elemenata, koja se trenutačno može jedina boriti s tehnološkim osiromašenjem mašte. S druge strane, lutkarstvo ima jezik koji treba savladati. Kad se prevladavaju te početne prepreke, otvara se prostor izražavanja i govorenja kroz lutku svega onoga što izvođač ne može. Subverzija je u vrhuncima te iznimno vizualne umjetnosti njezin vjerni suputnik. Jedanaestu se godinu zaredom tako odvija festival osječke Akademije za umjetnost i kulturu - Lutkokaz. Isprva osmišljen kao način predstavljanja svega što mogu i znaju struci, ali i široj javnosti, posljednjih godina dobiva međunarodni karakter. Ove je godine tako pod kišobranom Kreativne Europe s još tri kazališta (Lutkovno kazalište Ljubljana, kazalište “Lele” Vilnius i Puppet Animation Scotland/Manipulate Festival) održano u okviru projekta “Kritička platforma suvremenog lutkarstva EU”.
206
prikaza
Lutkokaz - i uspavani div na istoku ima konja za trku
1/4
Lutkarstvo ima jezik koji treba savladati. Kad se prevladavaju te početne prepreke, otvara se prostor izražavanja. Subverzija je u vrhuncima te iznimno vizualne umjetnosti njezin vjerni suputnik
Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude.
Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima.
S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima,
ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Prijavi se
Prijavi se putem Facebooka