Književnost i kultura Svjetla hrvatske kulture
731 prikaza

Želim projekte koji će me mijenjati kao osobu i glumicu

1/7
Sandra Šimunović/PIXSELL
SVJETLA HRVATSKE KULTURE Ivor Martinić vraća se svom ranom dramskom tekstu ‘Drama o Mirjani i ovima oko nje’. Povodom nove verzije drame razgovaramo s jednom od glumica koja igra Mirjanu

Ivor Martinić vraća se svom ranom dramskom tekstu “Drama o Mirjani i ovima oko nje”, prvi put postavljajući ga samostalno pitajući se tko je Mirjana danas, 14 godina nakon što je napisana. Povodom nove verzije drame u zagrebačkom &TD-u razgovaramo s glumicom koja utjelovljuje Mirjanu. Mirjana, obična žena, mala žena, sa svojim vrlo običnom problemima, zapravo je lik s kojim se mogu poistovjetiti mnoge žene koje su u jednom trenutku života bile suočene s razočaranjima, ali koje su unatoč tome nastavljale dalje. Iz tog razloga je taj lik koji su igrale Alma Prica i Mirjana Karanović ostao relevantan cijelo desetljeće. Ovaj put autor Ivor Martinić sam režira predstavu prema jednom od svojih najranijih tekstova, a koji je prilagodio trima glumicama: Marini Redžepović, Ivani Krizmanić i Maji Posavec. Sve tri glumice utjelovljuju lik Mirjane, lik se prelijeva iz jedne glumice u drugu, a uz Mirjanu su na sceni još njezina majka i njezina kći. S Marinom Redžepović sjedamo na terasu &DT-a i uoči premijere razgovaramo o predstavi, ali i o njezinoj dosadašnjoj glumačkoj karijeri. S obzirom na to da je svoje najpoznatije uloge ostvarila na filmu, za Marinu je gluma u kazalištu osvježenje, djelomično i izlet u nepoznato. “Ja sam prvenstveno filmska glumica, uz film sam glumački odrastala i to još traje. Proces rada na predstavi mi je jako zanimljiv da se kroz kazalište rekontekstualiziram upravo kao filmska glumica. To nije nešto potpuno novo, ali zakonitosti medija mislim da su ključne, pogotovo iz moje perspektive koja se dosad odvijala gotovo isključivo pred kamerama. Sad kad radim u kazalištu, podsjećam se na to.” No uloga koju trenutačno igra sve je samo ne konvencionalna. Radnja ne teče linearno, u predstavi su tek tri lika, dok svojim izvedbama glumice više propitkuju odnos sebe i teksta, nego odnos među likovima ili odnos likova i njihove okoline. Intimistička je to studija o tome što glumcu znači lik i kako se lik mijenja kad ga interpretira netko drugi. Tri Mirjane pokazuju koliko je život i u svojoj običnosti kompleksan i koliko se slojeva krije u svima nama. “Mi se bavimo dramskim tekstom i izvedbom, pokušavamo se kretati kroz njihove moguće zadatosti i konvencije. Mirjana kao lik nije zaokružena cjelina, ona nema konkretnu kvalitativnu funkciju, nju prepuštamo izvedbi. Nije riječ o određenoj karakterizaciji, nego više koliko u svakoj ženi ima Mirjane, kao i u svakoj glumici. Sve tri igramo Mirjanu, a kad ne igramo Mirjanu, druge dvije predstavljaju lik Majke i Kćeri. Propitujemo i sebe privatno na sceni te kako igrati lik u maniri psihološkog realizma te kako ga izvođački predstavljati“, pojašnjava Marina. Iako radnja možda djeluje hermetično i komplicirano iz naše unutarnje pozicije, govori, zapravo je predstava vrlo inkluzivna i komunikativna, barem po dosadašnjim reakcijama.

Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude. Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima. S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima, ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.