On je sređen, karizmatičan, zgodan. Pažljiv i brižan, ali muževan. Zna što treba reći i kad šutjeti. Na manirima mu mogu pozavidjeti i britanski džentlmeni. Zvuči kao savršen muškarac? I je. Osim jedne mane: zabavlja se isključivo s imućnim damama.
Etiketa sponzoruše oduvijek je bila rezervirana za pripadnice ljepšeg spola. Za muškarca koji je u vezi sa ženom zbog njezinog novca ne postoji čak ni riječ u našem jeziku. To ipak ne znači da ovakvi muškarci ne postoje, samo su manje upečatljivi od kolegica.
Muškaraca u potrazi za bogatim plijenom nema tako malo. Šeću s Madonnom, Britney Spears i Jennifer Lopez, ali i mnogim bogatim doktoricama, odvjetnicama, bankaricama i nasljednicama. Kod nas nisu toliko prisutni s obzirom na tešku ekonomsku situaciju, ali iz godine u godinu ih je sve više, što potvrđuju iskustva s internetskih foruma.
- Bila sam žrtva pokušaja jednog takvog koji mi se želio "uvaliti" u stan, voziti moj auto, ali kad je vidio da od toga nema ništa, ostavio me zbog djevojke koja mu je bila spremna pružiti sve to. Još jedan primjer je moj prijatelj iz djetinjstva. Upravo je nevjerojatno kako je svaka njegova cura bogata, vozi skupi auto, kojeg on u jednom trenutku samo preuzme, izvodi ga na skupa mjesta, a on za to vrijeme samo fenomenalno izgleda. Dakle, možda nisu toliko vidljivi, ali ih svakako ima - piše jedna Jelena.
S tim se slaže i naš sugovornik, psihoterapeut i pisac "Facebook predatora", Marko Braković.
- Ovakvih pojava ima više nego što ljudi misle, ali i dalje se trend nije značajno promijenio i ženama je sigurnost i izvjesnost koju situiran muškarac nudi ipak važnija nego što je to pripadnicima suprotnog spola. I jednima i drugima je, ipak, preživljavanje prioritet. Muškarac i žena koji odluče biti u vezi s nekim zbog novca i izostanka potrebe da sami zarađuju, imaju malo razlika kad je riječ o strategiji dolaska do cilja - primjećuje Braković.
Strategija kod muških sponozoruša je sljedeća: aktivni su na stranicama za upoznavanje i Facebooku, gdje vrebaju prilike tražeći dokaze bogatstva, poput fotografija na kojima se vide skupocjeni automobili i stanovi.
Za razliku od žigola, koji naplaćuje seksualne usluge, "sponzoruše" više vole skupe poklone, egzotična putovanja i izlaske na mjesta na kojima se mogu osjećati kao deo jet seta. I ona u ovom poslovnom aranžmanu dobiva - pratnju na društvenim događajima, paravan za obitelj što se još nije skrasila, a nerijetko i ljubomoru prijateljica. Jer, muška sponzoruša ne može biti bilo tko.
Savjetnik za veze - Ashley Lem - poručuje muškarcima koji kreću tim putem da obrate pažnju na nekoliko ključnih stvari.
- Vaš izgled je jako važan. Ali, nije jedini. Nije sve ni u veličini „alata“. Presudna je komunikacija. Ona ima moć i sve što joj treba, pa morate naučiti razgovarati s njom onako kako nijedan drugi muškarac ne može. Morate je zabavljati i nasmijavati. Naučiti se samokontroli i nikad se ne ljutiti na nju. Morate pucati od samopouzdanja i pružati joj ono što traži.
U ovom posljednjem je ključ. Pametan muškarac će znati procijeniti što ženi treba. Jedna želi uglađenog partnera koji klima glavom, druga obrazovanog tipa s kojim može razgovarati, treća zgodnog frajera koji će joj pomoći da zadivi okolinu. I dok se neki muškarci zadovoljavaju kratkoročnim uživanjima, drugi razmišljaju na duže staze.
Nedavno britansko istraživanje pokazalo je da je više od polovice pripadnika "jačeg" spola spremno oženiti se zbog novaca. Ne tako davno, miraz je bio uvjet zbog kojeg bi muškarac oženio neku ženu.
- Nisam nimalo iznenađen tim podatkom. Živimo u društvu u kojem novac postaje jedina ideologija, a postavlja se razumno i vrlo argumentirano pitanje: je li ikad i bilo drugačije? Ljudi se trude održati vrijednosti tradicionalne obitelji, nacije ili države, ali bojim se da te stvari neće imati svoje mjesto u budućnosti koja nas čeka. Muškarac je danas opterećen time da mora braniti vrijednosti koje nosi iz kuće, a istovremeno zna da više nema značaj, a žene se teško bore s emancipacijom koja ih je samo dodatno opteretila. Ljudsko udruživanje radi potomstva, seksa ili dubljih emocija neće nestati, ali će svakako izmijeniti formu - zaključuje Braković.
Autorica teksta: Marija Dedić/Novosti.