Tradicionalni hamburger, okruglo pecivo napunjeno sa slasnim mesom, nekad i salatom i sirom, zaštitni je znak McDonald'sa. Desetljeća razvoja hrane dodavali su mu svašta, malo sira, različite vrste salate, no ništa što bi u bitnom promijenilo njegov glavni sastojak – meso.
No jedan je hamburger prošao pravu muku da bi se na meniju ovog poznatog trgovačkog lanca mogao naći. Riječ je o poznatom McDonald'sovom 'Filet-O-Fish', pohanom ribljom odresku u hamburgeru s kriškama sira. U ovom pravoj ne mesnoj deliciji uživa se tijekom cijele godine, no posebno je čest odabir petkom. Upravo petku i katoličkim vjernicima može se zahvaliti na izumu ribljeg hamburgera.
Počeci ovog hamburgera sežu u davnu 1962. godinu u trenutak kada je Lou Groen, vlasnik restorana i franšize McDonald'sa u Cincinnatiju zabilježio pad prometa. I to svakog petka. Njegov je restoran u to vrijeme bio smješten u većinom katoličkom dijelu grada u kojem je vladao običaj posta i nemrsa, tj. izbjegavanja konzumiranja mesnih proizvoda petkom. Kako bi zadržao posjetitelje i petkom Groen je tako 1961. godine napravio prototip sendviča s ribom i bez mesa. Uvjerio je članove McDonald'sa da je tako nešto neophodno i ubrzo se inženjer za hranu Al Bernardin bacio na kreativan posao. U tom procesu mislili su na sve, razmišljali o debljini fileta, vremenu potrebnom za kuhanje, pripremu, pa čak i uzgoj ribe. Jedan od mladih zaposlenika dosjetio se kako bi mogli uz ribu dodati i nešto drugačije, novo – sir.
Nakon što probali prvi 'prototip' oduševljenju nije bilo kraja.
No bivši CEO McDonald'sa Ray Kroc nije baš bio oduševljen s tom idejom. Smatrao je kako je riječ o velikim nepotrebnim ulaganjima, a i imao je svog drugog favorita. Hula burger.
"Nije me briga ni ako Papa dođe u Cincinnati. Može jesti hamburger kao i svi drugi. Nećemo zasmrditi svoje restorane s vašom ribom", rekao je Kroc.
Pošteno i pravedno organizirano je natjecanje, između ribljeg sendviča sa sirom i sendviča kojeg je predložio Kroc, Hula burgera. Hula burger je nudio ananas s roštilja uz dvije kriške sira na tostiranom pecivu. O pobjedniku su trebali odlučiti posjetitelji. Natjecanje je bilo organizirano jednog petka 1962. godine. Pobjednik je odmah bio jasan. 350 ljudi kupilo je novi riblji sendvič, dok ih je samo šestero uživalo u hamburgeru s ananasom.
Poraženi Ray Kroc često je govorio kako u svom slasnom sendviču s ananasom i dalje uživa, ali doma.
Riblji hamburger na meniju je debitirao 1963. godine i ubrzo je postao veliki hit, pa ga je McDonald's u svoju ponudu na području SAD-u uvrstio 1965. godine.
Groenu je ovaj sendvič pomogao da postane jako bogat čovjek, pa je tako otvorio još 43 restorana diljem Cincinnatija, zaposlio još 3.000 ljudi i ostvario godišnju prodaju od oko 60 milijuna dolara.
Drugi vatikanski sabor 1965. godine smanjio je pravila posta, te dozvolio konzumiranje mesa petkom. Meso je tako petkom bilo dozvoljeno, no ne za vrijeme korizme koja se pokazala idealnim trenutkom za prodaju ribljeg hamburgera.