Vječno pitanje je tko su bolji vozači - žene ili muškarci? To je tema o kojoj se iznova raspravlja čim se ukaže prilika za to. Neki muškarci s podsmjehom gledaju žene za volanom, ali zapravo su žene te koje bi se trebale smijati. Statistički podaci su na njihovoj strani, piše Bright Side.
Žene vs muškarci za volanom:
- u 75 posto slučajeva voze se primjerenom brzinom postoji li opasnost na cesti - muškarci u 55 posto
- u 85 posto slučajeva zaustavljaju se na žuto na semaforu - muškarci u 44 posto
- u 54 posto slučajeva negativno utječu na druge vozače - muškarci u 73 posto
- u 96 posto slučajeva adekvatno signaliziraju što planiraju napraviti na cesti - muškarci u 82 posto
- u 79 posto slučajeva koriste retrovizore kako i treba - muškarci u 46 posto
- u 71 posto provjeravaju mrtvi kut - muškarci u 82 posto
- u 4 posto slučajeva voze preblizu vozilu ispred sebe - muškarci u 27 posto
- u 89 posto slučajeva drže se ograničenja brzine - muškarci u 86 posto
- u 64 posto slučajeva voze brzinom primjerenom situaciji na cesti - muškarci imaju isti postotak
- u 96 posto slučajeva imaju volan pod kontrolom - muškarci u 100 posto
- u 43 posto slučajeva režu zavoje dok voze - muškarci u 68 posto
- u 16 posto slučajeva pričaju na mobitel dok voze ili pišu SMS - muškarci u 24 posto
- u 1 posto slučajeva ubacuju se u promet na opasan način - muškarci u 14 posto
- u 16 posto slučajeva uzrokuju smetnje na cesti - muškarci u 25 posto
Pa i u sportskim utrkama
Nedavna je studija pokazala kako nema razlike u fizičkoj spremi između profesionalnih muških i ženskih vozača Motorsport utrka, ali i da žene imaju veće šanse biti brže od muških protivnika, ako treniraju u istim uvjetima.
Znanstvenici sa Sveučilišta Michigan State University kod tri vozača i tri vozačice usporedili otkucaje srca, tjelesnu temperaturu i količinu stresa koju im uzrokuju velike vrućine. Njih se šestero ocjenjivalo kroz dvije etape vožnje, prvo s otvorenim, pa sa zatvorenim kokpitom, a voditelji studije su objasnili:
- Napor koji uzrokuju visoke temperature najveći je 'okidač stresa' u vožnji, a premda je kod žena za vrijeme ciklusa tjelesna temperatura nešto viša, pokazalo se da to ne utječe na njihove sposobnosti za volanom. Kriva je pretpostavka da su one tada umornije i potencijalno sporije, ili čak da su opasnost za druge vozače 'onih dana u mjesecu – objasnio je voditelj studije prof. David Ferguson, koji 15 godina proučava fizionomiju vozačica auto utrka.
U obranu muškarcima
Ipak moramo nešto reći u obranu muškoga spola. Iako istraživanja govore tako, to ipak ne znači da su one bolji vozači. Iz gore navedenih podataka laik jednostavno može zaključiti kako su pripadnice ljepšega spola vještije za volanom, ali to u biti ipak nije tako. Samo u Hrvatskoj ima 400.000 registriranih vozača više nego vozačica pa je i logično da sudjeluju u više prometnih nesreća i čine više prekršaja nego žene.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
definitivno je najbolja vozaćuca bolja nego najlošiji vozać