Gornja granica luksuza je dubina džepa vlasnika, a sudeći prema izložbenom prostoru SuperYacht Galleryja neki vlasnici jednostavno nemaju granica. "Imamo strogu politiku primanja gostiju. Naši posjetitelji su najbogatiji pojedinci na svijetu", ispričali su oni novinaru britanskog Guardiana.
A posjetitelji su bili okupljeni oko modela Dilbara, najveće jahte na svijetu vrijedne 600 milijuna dolara. Ruski milijarder Ališer Usmanov ima na raspolaganju 3.800 kvadratnih metara prostora i čak dva helipada za slijetanje helikoptera. "Dilbar ima najnaprednije sigurnosne sustave ugrađene na bilo koju jahtu na svijetu", ispričao je Peter Lursenn, šef njemačkog brodogradilišta odgovornog za ogromnu, 16.000 tona tešku, jahtu. Pojavile su se glasine da je Dilbar opremljen i sustavom protuzračne opreme, ali Lursenn kaže da su to potpune neistine.
Posebno je naglasio činjenicu da sve više kupaca jahti pazi na okoliš i uvijek traže načine kako povećati učinkovitost brodova. Međutim, Guardianov novinar napominje da je pomalo bespredmetno raspravljati o utjecaju na okoliš dizelskog motora s četrdesetak tisuća konjskih snaga.
Jedan od očitih trendova je u gradnji jahti za avanturistična putovanja, priča norveški dizajner Espen Oino. Tako je i nastao njegov posljednji projekt Cloudbreak, jahta namijenjena za ekstremno skijanje i surfanje. Prvo putovanje Cloudbreaka bilo je prema Grenlandu, a vlasnik ga planira odvesti i do Antarktike da skija netaknutim ledenjacima zaleđenog juga. "Ovo su sve čvršći brodovi za istraživanje i ekstremne sportove. Ljudi sada žele koristiti svoje jahte kako bi uradili neko dobro djelo", nastavlja on.
Slično je postupio i suosnivač Microsofta Paul Allen s jahtom Octopus, također nastala u Oinovoj glavi kao istraživačko vozilo s dvije podmornice, staklenim dnom za promatranje, dva helikoptera, a ima čak i glazbeni studio u kojem je Mick Jagger svojevremeni snimao neke pjesme. Jahta je toliko napredna da je 2012. godine britanska mornarica je posudila kako bi izvukli brodsko zvono s HMS Hood, potopljenog tijekom Drugog svjetskog rata.
Najbolji primjer toga je ribarski magnat Kjell Inge Rokke koji je naručio superjahtu za istraživanje oceana. "Brod će biti arena znanstvenicima i istraživačima iz čitavog svijeta", rekao je Rokke. Nakon dovršetka će jahta moći prevoziti čak 90 putnika, imat će dvoranu s 40 mjesta, dva jedra za skupljanje plastike iz oceana i bazen za spuštanje bespilotnih podmornica.
Paolo Pininfarina bio je jedan od izlagatelja u Galeriji gdje je predstavio Aureu, relativno kompaktnu jahtu od sedamdesetak metara koja već sada izgleda staromodno. "Superjahte imaju malo tržište, ali mi se fokusiramo na nišu u tom tržištu. Ovo je jahta sutrašnjice", rekao je Pininfarina.
Međutim, Terence Disdale, dizajner superjahte Eclipse u vlasništvu Romana Abramoviča, tvrdi da je nemoguće slijediti trendove. "Gradnja broda traje pet godina, ne možete slijediti trendove", kaže on.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
koji luksuz