Tehno
129 prikaza

Hrvati vole (besplatne) ‘cloud’ servise, a boje se prodaje podataka

Cloud servis
Thinkstock
Istraživanje je obuhvatilo 342 ispitanika, a odgovori sudionika pokazali su kako je priča o oblaku tek nešto što bi se u Hrvatskoj trebalo dodatno razviti

Kako Hrvati koriste ‘cloud’ i kakvi su im sentimenti prema uslugama i servisima u oblaku, što mori domaće korisnike, a što ih privlači ispitala je tvrtka Perpetuum Mobile u suradnji s agencijom Zrika.

Istraživanje je obuhvatilo 342 ispitanika, a odgovori sudionika pokazali su kako je priča o oblaku tek nešto što bi se u Hrvatskoj trebalo dodatno razviti. Usluge u oblaku većina ispitanika koristi između jedne i pet godina, a najčešća su opcija besplatni servisi, koje koristi ih čak 84 posto ispitanika.

Najviše je ipak riječ o elektroničkoj pošti, i to uglavnom o Gmailu, koji slijede Outlook/Hotmail te Yahoo. Kada je riječ o pohrani podataka u oblaku, oni imenom najpoznatiji servisi – Dropbox i Google Drive – pokazali su se i kao najpopularniji.

Hrvati su ipak i dalje najtradicionalniji kada je riječ o alatima za izradu dokumenata i mahom se drže dobrog starog Microsoft Office paketa instaliranog na računalu, a odvaže li se na oblačne verzije, biraju Google Docs više nego Office 365, cloud verziju svog preferiranog offline paketa.

Pri korištenju cloud servisa i alata, korisnike najviše brine sigurnost, točnije neovlašten pristup podacima, nemogućnost pristupa svojim podacima ako nešto pođe po zlu te bojazan da bi tvrtka kod koje se pohranjuju podaci mogla iste prodati trećoj strani.

Ostale detalje o istraživanju pročitajte na Netokraciji.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.