Gary Vee živi na internetu. Ponekad radi i 16 sati dnevno jer odgovara na komentare na društvenim mrežama, katkad u realnom vremenu, onako kako se pojavljuju. Manijakalnu interakciju s anonimnom masom publike održava s razlogom - svi ti nickovi i profili zaslužni su za to što može živjeti na internetu pa dobrim dijelom i od njega. Što živjeti, obogatiti se! Iako Gary Vee nije influencer, nego čisti biznismen koji je hakirao eksploataciju novog digitalnog prostora za brendiranje svega što mu donosi novac, kroz konstantno i konzistentno stvaranje sadržaja i izravnu komunikaciju s publikom - kupcima.
Postoje influenceri koji rade istu stvar ili barem sličnu, ali pri tome uglavnom ne vode tvrtku koja godišnje zavrti više od 130 milijuna dolara profita. “Kad me ljudi nazivaju samopromotorom - shvaćam, jer puno radim na svojem osobnom brendu. Ali da su proveli samo četiri sekunde kopajući, znali bi da nisam rekao ni jednu riječ dok nisam bio u srednjim tridesetima i već izgradio golemi biznis”, kaže Gary u svoju “obranu”, iako se načelno nema od čega braniti.
Samopromocija je danas ozbiljan posao. Gary Vee je propovjednik poduzetništva i internet-superstar, preacher koji vrišti iz vašega mobitela kao sportski trener iz američkih filmova koji urla na svoju momčad, pokušavajući natjerati mlade da iskoriste trenutak globaliziranog tržišta i uzmu svoj dio kolača pametnim navigiranjem kroz novo stanje stvari. Nalazi se u samom srcu tornada gotovo svakog hashtaga koji blista na motivacijskom nebu međumrežja: “entrepreneur” je posljednjih nekoliko godina postao simbolom coola nove generacije, nouevau riche klišeji s Lamborghinijima i ljepoticama rentanim za potrebe Potemkinovih sela od oglasa na Instagramu, Gary Vee hoda u majici i jeansu pa verbalnim bacačem plamena udara kontru preseravanjima i utabanim prodavanjima magle, tvrdeći kako su samo štednja i bjesomučna šljaka recept za uspjeh.
“Autentičnost” - buzzword koji prodaje sam-svoj-medij sadržaje tjubera, influencera i ostalih “novih zanimanja”, a koji onda kad ne prodaju lažno dupe uspijevaju prodati svoj pravi karakter. No bullshit pristup, psovke i okrutna iskrenost u kombinaciji sa šarmom i smislom za humor recept su kojim je Gary Vee posljednjih deset godina izgradio svoj vlastiti brend, ujedno i ono što ga je pretvorilo u najvećeg među sličnima. Kad toliko vremena provodiš pred kamerom pa dobar komad svojeg poslovnog života pretvoriš u reality show - nedavno je objavio YouTube video u trajanju od sedam i pol sati, kojim dokumentira svoju govorničku turneju u Dubaiju - publika lako nanjuši kad je lažeš.
I da, tu je i sama “motivacija” - motivacijski govornici rastu kao gljivice u zapuštenim toplicama, a otprilike su jednako iritantni. Uglavnom vas motiviraju da što prije upotrijebite palac za promjenu “programa” na ekranu. Gary Vee je počeo zarađivati od motivacijskih govora još 2009., a danas je doslovno posvuduša svih marketinških evenata na kojima može uzeti dovoljno velik honorar da mu se isplati putovati. Njegova mantra je uvijek ista: ništa Netflix, samo rudnik. Iz takvog je “rudnika” i sâm izašao. Rođen kao Gennady Vaynerchuk u Bjelorusiji, s obitelji je kao trogodišnjak emigrirao u SAD 1978. godine.
Od malih nogu instaliran mu je operativni sustav nemilosrdnog hustlinga - komičar Joey Diaz jednom je govoreći o Stipi Miočiću upotrijebio simpatičan termin “imigrantski mentalitet”, za fanatičnu posvećenost uspjehu, a ne samo preživljavanju u američkoj utakmici života. “Mislim da će mojoj djeci biti teže postati uspješnima nego meni. Mislim da mi je to što sam rođen u Bjelorusiji, došao ovdje bez ičega, moji roditelji su radili non-stop..., usadilo veliku kompetitivnu prednost i radnu etiku”, kaže Gary. Njegov otac je imao samo 22 godine kad je preselio obitelj u New York. Obitelj je brojila osam članova i svi su se nagurali u garsonijeru u Queensu. Nitko nije dobivao igračke jer se novac investirao u budućnost i rast obiteljskog posla.
Umjesto igranja s vojnicima i autićima, Gary je s braćom i sestrama bojio kamenje u parku. Ali zato je nakon već nekoliko godina štednje otac otvorio vlastitu trgovinu vinima u New Jerseyu. Gary je naslijedio tatin gen za biznis i majčino “gangstersko samopouzdanje” pa je već sa šest godina prodavao limunadu na štandu. Nije mu trebalo dugo da se sjeti kako bi mogao imati nekoliko štandova, što je i učinio pa ih sve brendirao svojim imenom - tad još nije imao pojma da se to što on radi zove franšiza. Gary kaže da je po cijele dane crtao znakove za svoje štandove - više je radio na brendingu nego na samim limunadama. Kao najstariji sin, jedan od trojice, već je s 14 godina bio “uvučen” u obiteljski posao.
Dvije godine kasnije shvatio je da postoje ljudi koji skupljaju vino - baš kao što je on skupljao stripove i bejzbolske kartice. Lansirao je WineLibrary.com 1996. godine, kad su Netscape i Yahoo bile letjelice s kojima ste putovali u cyberspace. Dvije godine ranije prvi je put došao u kontakt s webom i odmah shvatio da ljudi i online trguju bejzbol-karticama. Smijali su mu se kad je tvrdio da će ljudi preko interneta isto tako kupovati i vino - ipak, vjerovali su mu dovoljno da trgovinu preimenuje u Wine Library pa u konačnici obiteljski posao od zavidna tri milijuna dolara kroz godine transformira u biznis težak opakih 60 milijuna.
“Mislim da imam intuitivno razumijevanje ponašanja potrošača”, objasnio je svoje prednosti: “Svoju sam suprugu upoznao na JDateu 2003. Sjećam se kako sam tad mislio da će za deset godina svi to raditi zato što je praktično, iako nisam znao da će svajpati desno. Ljudi su romantični. Nikad neću kupiti rajčicu na internetu - takve sam stvari slušao 1996”.
Nos za dobrom investicijom Garyja je 2008. doveo na večeru s Markom Zuckerbergom, nakon čega je postao rani investitor u Facebook. I ne samo to - Gary je financirao pokretanje najvećih - Snapchat, Tumblr i Twitter bile su redom njegove investicije nakon Facebooka. Ukratko, da želi, može imati trgovinu svojih Lamborghinija. Ali on ima puno veći san: onako kako je njegov otac štedio za trgovinu vinima, Gary svoj cilj postavlja svjetlosnim kilometrima dalje pa će jednog dana, kaže, biti dovoljno bogat da kupi svoj najdraži sportski klub, New York Jets. Dok se to ne dogodi, na stolici navijača gleda u imaginarnu fotelju šefa kao na Sveti gral i motivator za velikog motivatora. Svoje rane dvadesete proveo je radeći, radeći i radeći.
Mladost mu je doslovno pojeo ured u Wine Libraryju, gdje je boravio od 7.30 do 20 sati. “Nema puno 20-godišnjaka koji mogu reći da su radili apsolutno svaku subotu svojih čitavih dvadesetih. Točka. Ja jesam. Radio sam od 50 do 52 subote u godini, od 22. do 29. godine, dok nisam upoznao ženu i počeo graditi neku razinu balansa posla i života.” Nije recept za uspješnu karijeru, naravno - ali fanatičnost jest poželjna karakteristika ako želite biti među Top 10 na svijetu, u klubu čiji članovi kupuju najveće sportske klubove za zabavu. Kad kaže da je “šutio do srednjih tridesetih”, to znači da u doba kad je gradio Wine Library nije imao ni profil na MySpaceu.
A onda je čuo za YouTube. Odmah je shvatio da će flash video i prilika da svatko stvara svoj sadržaj zauvijek okrenuti stvari naglavačke. Počeo je 2006. Sjeo je pred kameru s nekoliko boca vina i počeo pričati o njima. Prošla je godina i pol, a svakodnevni rad na YouTube kanalu se isplatio - izgradio je publiku pa gotovo niotkuda 2008. dobio poziv da se pojavi u talk showu Conana O’Briena. YouTube ga je doveo na TV, a onda mu je TV vratio loptu natrag na YouTube, gdje je snimak njegova gostovanja postao viralan.
Gary je Conanu snifao pazuhe dok su pljuckali vina u limenu kantu. Vijest da je jutjuber gostovao kod velikog Conana O’Briena odjeknula je i nagovijestila neka nova vremena u kojima upravo živimo. Gary Vee je odjednom na Twitteru iz Top 500 ekipe skočio među Top 50 najpopularnijih ljudi. Televizija je ponovno zvala, svi od showa “Today” do “Ellen”. Do kraja 2008. on je postao zvijezda - ali trebalo je proći još desetak godina da postane superzvijezda.
S milijunima sljedbenika na svim vodećim platformama u koje je investirao. Daily Vee je njegov dnevni “doku show”, u kojem ponekad snima sastanke, otkrivajući što se otprilike krije iza kulisa poslovnog carstva. Iako otvoreno kaže da je ono što vidimo samo pet posto njegova života - obitelj se ne pojavljuje nigdje, kao ni ključni operativni sastanci s najvećim klijentima: Chase banka, Budweiser, General Electric, Toyota i Amazon Prime, a kojima VayneerMedia menadžerira društvene mreže, stvara strategije digitalnog brendinga i savjetuje o navigiranju novim svijetom.
Konstantnim stvaranjem reality sadržaja i pametnim doziranjem u sve relevantne mikrosvemire za konzumaciju, Gary daje iluziju da su kamere zalijepljene za njega, ali jasno je da samo pametno bira, dozira i prezentira ono što, kad i kako želi. Mladi opijeni izrečenim i viđenim vraćaju pozornošću koju Gary Vee, rođeni kapitalist, opet pretvara u novi content i nove dolare. Moć interneta bila je tolika da je već 2011. potpuno napustio posao s vinima i posvetio se razvoju VaynerMedia u marketinškoga diva. Do tada je već objavio svoju
poduzetničko-motivacijsku knjigu “Crush It!”, a napisao ih je ukupno šest.
Kaže da ih je otprilike toliko pročitao u životu. Znanje stečeno na terenu, bitke u samim rovovima podočnjaka, faktura i PDV-a, pretvorile su ga u nezaustavljivoga gurua start-up ere, a ne citiranje mudrosti iz knjiga Seneke i Warrena Buffeta. Štoviše, drugi sad citiraju njegove “mudrosti”, kiteći “inspo-kulturu” repetitivnim motivacijskim doskočicama do razine apsolutnog zasićenja. Nije loše za nekoga tko se ostavio školovanja jer mu se nije dalo gubiti vrijeme.
Kad klincima savjetuje da učine isto ako iskreno osjete da im život treba otići drugim smjerom od učenja za ispite - napadaju ga da poput vođe kulta prodaje lažne snove o uspjehu. Oni koji ga brane jasno kažu da Gary Vee ne prodaje ništa osim krvi, znoja i suza - poduzetnički mazohizam u kojem osobno uživa, ali koji svakako nije za svakoga. Osim toga, priča bez djela ne znači ništa, a njegovi potezi, predviđanja i investicije uglavnom su bili zastrašujuće uspješni.
To naravno ne znači da je uvijek bio u pravu. Propustio je, recimo, priliku rane investicije u Uber, iako su ovaj start-up pokrenula njegova dva dobra prijatelja i čak ga dvaput molili za novac.
Odbio je, a da je pristao uložiti 25.000 dolara u Uber, na vrhuncu uspjeha ove kontroverzne aplikacije tisućice bi pretvorio u 300 milijuna. Ponekad izgubiš kad se kockaš, a ponekad i kad se ne kockaš - iako je propustio pokupiti ove milijune, više od milijuna followera i milijuna pregleda, Gary Vee je od radišnog emigranta i brbljavog kušača vina došao do milijuna dolara. Po kriterijima Charlieja Sheena, nazvali bi to: winning!
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
puno prica
Trаžim seкs, аli hоćeš li? Uđi ovamо ––– www.kisstok.com
Kimberly, 22. ww︅︆w.lo︅︆vexx.c︅︆lub