Napad u Londonu ispred zgrade parlamenta zadnji je u seriji napada u kojima teroristi koriste vozilo kojim se punom brzinom zalijeću u prolaznike. Taktika je to koju je 'promovirala' Islamska država.
U prosincu se tako izbjeglica s kamionom zaletio u ljude na božićnom sajmu u Berlinu i ubio 12 osoba. Prošlog srpnja na Dan Bastille u Nici terorist se s ukradenim kamionom zaletio na paradu i ubio 86 ljudi. Iako se ovakvi napadi ne događaju svakodnevno, postali su praksa koju je nemoguće spriječiti.
2014. godine jedan od lidera ISIL-a Mohammed al-Adnani pozvao je simpatizere na Zapadu da krenu u napade na 'nevjernike', naročito policiju i vojnike, ali da napadaju tamo gdje se nalaze, a ne da dolaze u Siriju kako bi se borili.
"Ako nemate bombu ili metak, smrskajte im glave kamenom, zakoljite nožem, zgazite autom, bacite s visina, zadavite ili otrujte", poručio je al-Adnani.
al-Adnani je ubijen prošle godine, a u svom pozivu istomišljenicima naročito je istaknuo Francusku, gdje su se 2014. i dogodila dva napada vozilima, te Veliku Britaniju kao najpoželjnije mete napada.
Britanci tvrde kako je tome značajno pridonijela činjenica da su dramatično postrožili zakone o kontroli oružja, ali i puno manje crno tržište oružja nego što ga primjerice ima Belgija.
Inače, povijest napada džihadista usamljenika na Zapadu nije kratka. Ona ima svoje korijene u džihadističkoj ideologiji još od osamdesetih, pa čak i prije.
Veterani džihadističkog pokreta, al-Qaida, još odavno podržava takve akcije koje izvodi jedna osoba i također je više puta kao metu birala London. Upravo su oni 2005. istrenirali i uvježbali vođu napada na londonsku podzemnu željeznicu u kojoj je ubijeno 52 ljudi.
Nakon što su takvi napadi postali logistički teški, al-Qaida počela je smišljati napade manjih razmjera, odnosno napade koje su taktički manje zahtjevni od podmetanja bombe u podzemnu.
U njihovim pamfletima i publikacijama koje su objavljivali poticali su ljude na napade vozilima, a u brutalnijoj verziji tih napada, od koji su navodno odustali, bila je zamisao da na vozila instaliraju noževe, žilete i bilo kakva sječiva i tako se zalete među ljude.
Postoji još jedan razlog zbog kojeg se napadi vozilima događaju i vjerojatno će se događati i dalje. Osim što su efikasni, ne iziskuju previše logistike i najjeftiniji su za izvesti, oni također pokazuju da su napadi na Islamsku državu u Siriji i Iraku zadnjih mjeseci ipak oslabili grupu i očito im postaje sve teže organizirati neki sofisticirani napad poput onog u Parizu prije dvije godine ili Bruxellesu prošle godine.
No, s druge strane, napadi vozilima poput ovog zadnjeg u Londonu puno je opasniji, jer ih je nemoguće predvidjeti i spriječiti. Svatko tko ima bilo kakvo vozilo može počiniti teroristički napad, a policija i sigurnosne službe nemaju gotovo nijedan način na koji bi to mogli zaustaviti.